آخرین وضعیت بازار کریپتوکارنسی؛

انفجار بیت کوین

رمزارزها یکبار دیگر جذاب شده اند.موج تازه ای از هجوم پول به این بازار در هفته های اخیر آغاز شده و همین موضوع معروف ترین رمز ارز دنیا را در سقف تاریخی جدیدی در قیمت قرار داده است.

به گزارش سرویس ارز دیجیتال جهان صنعت نیوز؛  قیمت «بیت‌کوین» پس از رد شدن از سطح ۶۹ هزار دلار در ۵ مارس، یک سقف تاریخی جدید ثبت کرد. در این روز نهنگ‌ها به صورت گسترده در حال خرید بیت‌کوین بودند و کارمزد روزانه ماینرها به بالاترین حد خود از دسامبر ۲۰۲۱ رسید. در تاریخ ۵ مارس، حجم معاملات اسپات بیت‌کوین در صرافی‌های متمرکز بهترین روز خود را در سال گذشته، با ثبت رقم ۲۶/ ۴۶ میلیارد دلار تجربه کرد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد بیشتری شروع به خرید این ارز دیجیتال کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، حجم معاملات اسپات بیت‌کوین از ابتدای سال تقریبا ۶۸۰ درصد افزایش یافته است. در همین حال، تعداد آدرس‌هایی که حداقل ۱۰ دلار بیت‌کوین دارند، در تاریخ ۶ مارس به بیش از ۳۵ میلیون رسیده که افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران خرد را نشان‌ می‌دهد.

به نظر می‌رسد علاقه سرمایه‌گذاران خرد به بیت‌کوین در کره‌جنوبی نیز افزایش یافته است، چراکه قیمت این رمزارز در تاریخ ۵ مارس در آپ‌بیت، بزرگ‌ترین صرافی کره‌ای، به اوج ۷۲ هزار دلار رسید. این اختلاف قیمت که به کیمچی پریمیوم معروف است، از اوایل فوریه همراه با قیمت بیت‌کوین، در یک روند صعودی بوده است. از آنجایی که کره‌جنوبی هیچ ETF بیت‌کوین تاییدشده‌ای ندارد، خرید اسپات توسط سرمایه‌گذاران خرد احتمالا محرک اصلی این رشد بوده است. با توجه به علاقه رو به رشد سرمایه‌گذاران خرد، روند جست‌وجوی آنلاین برای بیت‌کوین نیز بالاست. طبق داده‌های گوگل ترندز، میانگین جست‌وجوها در سراسر جهان بین ۳ تا ۹ مارس، ۸۰ بوده که نسبت به رقم ۶۱ گزارش‌شده برای سال قبل که قیمت این رمزارز حدود ۲۰ هزار دلار بود، بیش از ۳۱ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که تعداد نقل و انتقالات بیت‌کوین به کوین‌بیس، بزرگ‌ترین صرافی مستقر در ایالات متحده، به سمت بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۲ در حال افزایش است. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است در سطوح قیمت فعلی، برای برداشت سود آماده شوند.

«نه» بانک مرکزی آمریکا به ارز دیجیتال ملی

فدرال‌رزرو اعلام کرده است که در حال حاضر برنامه‌ای برای پذیرش ارز دیجیتال ملی ندارد. «جروم پاول» به قانون‌گذاران گفت که تنظیم‌کننده هنوز از پذیرش یا حتی توصیه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) فاصله دارد. رییس فدرال‌رزرو ایالات‌متحده طی ارائه گزارش سیاست پولی ۶ ماهه خود به کنگره اظهار کرد که بانک مرکزی هیچ برنامه‌ای برای پیاده‌سازی ارز دیجیتال در آینده نزدیک ندارد، همچنین به قانون‌گذاران اطمینان داد که فدرال‌رزرو حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهد. «پاول» خاطرنشان کرد: «ما به هیچ‌وجه به توصیه یا استفاده از یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به هر شکلی نزدیک نیستیم.» او افزود: مردم نگران ارز دیجیتال بانک مرکزی نباشند و چنین چیزی به زودی رخ نمی‌دهد. چهره‌های جمهوریخواه ازجمله دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری، به شدت از پتانسیل ارز دیجیتالی تحت مدیریت دولت فدرال برای نقض حریم خصوصی شخصی انتقاد کرده‌اند. اظهارات پاول مستقیما با این ترس‌ها مقابله می‌کند و نشان‌دهنده موضع روشن علیه سیستمی است که هر شکلی از جاسوسی از آمریکایی‌ها را ممکن می‌کند.

پیش‌بینی رشد انفجاری برای میم‌کوین مبتنی بر «سولانا»

یک تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال به نام «کریپتو شدو» برای «مایرو» میم‌کوین مبتنی بر بلاکچین سولانا، یک رالی انفجاری را پیش‌بینی کرده است. به گفته این تحلیلگر، مایرو آماده است تا در یک افزایش قیمت، رکوردهای بی‌سابقه‌ای ثبت کند و از میم‌کوین‌های برتر بازار مانند دوج‌کوین، پپه و فلوکی پیشی بگیرد. «کریپتو شدو» این نکته را تاکید و فاش کرد که «مایرو» در صرافی‌های مختلف فهرست‌شده و همین امر یکی از دلایل پذیرش گسترده و افزایش اخیر قیمت آن بوده است. این میم‌کوین محبوب با تم سگ، اخیرا در یکی از پلتفرم‌های پیشرو بازار ارزهای دیجیتال یعنی Crypto.com فهرست شده است. علاوه بر این، «مایرو» قابلیت دسترسی به معاملات خود را به بازار آتی دائمی WOO X گسترش داده است. پس از لیست شدن مایرو در بایننس و ‌Gate.io، این ارز دیجیتال شاهد رالی عظیمی بود که به آن امکان داد بالاترین قیمت تاریخی قبلی خود را بشکند و از ارزش بازار ۳۰۰ میلیون دلاری عبور کند. این تحولات اخیر نه‌تنها بر تقاضای رو به رشد مایرو در جامعه‌ ارز دیجیتال تاکید می‌کند، بلکه موجب شناخت استراتژیک شرکت‌های ارز دیجیتال نسبت به فرصت‌ها و پتانسیل بالای این میم‌کوین می‌شود. در این میان، پلتفرم‌های بیشتری ازجمله HTX Global برای فهرست کردن مایرو آماده می‌شوند. مایرو در ماه گذشته بیش از ۵۱۰ درصد و در هفت روز گذشته بیش از ۱۹۵ درصد افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت ارزش بازار مایرو را به بیش از ۳۱۹ میلیون دلار رسانده است. در زمان نگارش این گزارش، ارز دیجیتال مایرو در محدوده قیمتی ۳۹/ ۰ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته افزایش حدود ۵ درصدی را تجربه کرده است.

رشد ۷۶ درصدی تعداد میلیونرهای «دوج‌کوین»

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که تعداد کل میلیونرهای «دوج‌کوین» طی ماه گذشته افزایش قابل ‌توجهی داشته که نشانه‌ای از انباشت قوی است. میلیونرهای دوج‌کوین در اینجا به آدرس‌هایی اشاره دارد که موجودی آنها حداقل یک میلیون دلار است. نموداری که توسط پلتفرم تحلیلی IntoTheBlock منتشر شده، روند تغییر تعداد کل این آدرس‌ها در ماه گذشته را نشان می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، آن دسته از سرمایه‌گذاران دوج‌کوین که بین یک میلیون تا ۱۰ میلیون دلار دارند، از اواخر فوریه شاهد افزایش سریع تعداد کل خود بوده‌اند. این محدوده شامل کوسه‌ها و همچنین نهنگ‌های کوچک‌تر است که پس از رشد اخیر، تعداد کل آنها از مرز ۸۰۰ عبور کرده است. تعداد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در بازار، یعنی کسانی که بیش از ۱۰ میلیون دلار DOGE دارند نیز با یک رشد قابل‌ توجه از مرز ۲۰۰ عبور کرده است. این بدان معناست که در مجموع، اکنون بیش از هزار میلیونر در شبکه دوج‌کوین وجود دارد که در مقایسه با ۳۰ روز گذشته، حدود ۷۶ درصد رشد داشته است. به‌ طور طبیعی، اگر تعداد این میلیونرها در آینده نزدیک همچنان افزایش یابد، نشان‌دهنده آن است که علاقه به این میم‌کوین همچنان در حال افزایش است که نشانه مثبتی برای رالی آن خواهد بود. در زمان نگارش این گزارش، دوج‌کوین با قیمت ۱۶۵/ ۰ دلار معامله می‌شود که یک رشد ۱۰۵ درصدی در مقایسه با یک ماه گذشته است.

اخبار برگزیدهارز دیجیتالویدئو
شناسه : 413094
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا