دستفروشی یک شغل رسمی است

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: با تأکیدی که دولت و مجلس برای به رسمیت شناخته شدن شغل دستفروشی دارند، شهرداری تهران هم جلساتی را با نهاد‌های زیربط برگزار کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سعید بیگی با بیان اینکه شهردار تهران برای ساماندهی دستفروشان دستور انجام یک کار ویژه را داده است. اظهارکرد: در ساماندهی دستفروشان ما با چند مسئله روبه رو بودیم. که آن را به دو موضوع اساسی تقسیم کردیم. به طوری که یک موضوع دستفروشی کردن و یک موضوع هم سد معبر و مزاحمت‌های ناشی از دستفروشی است.

وی با اشاره به تأکید بر تفکیک دستفروشی و سد معبر از هم، ادامه داد. دستفروش واقعی که کاری را به صورت غیررسمی انجام می‌دهد، باید تعیین تکلیف شود. و با تأکیدی که دولت و مجلس برای به رسمیت شناخته شدن شغل دستفروشی دارند. شهرداری تهران هم به تبعیت از دولت جلساتی را با نهاد‌های زیربط در دولت در این خصوص برگزار کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: خیلی از کشور‌ها که توانستند فضا را مطلوب کنند در گام اول این شغل را به رسمیت شناختند و شروع به ثبت نام این افراد و ایجاد فضا برای آنان کردند. به رسمیت شناختن دستفروشان، نظارت پذیرکردن این شغل است. از حیث اینکه چه فعالیت، کالا و خدماتی ارائه می‌شود.

اصناف و کسانی که متولی این کار هستند هم می‌توانند در یک فضای شفاف بر روی محصولات فروخته شده، نظارت کنند و حتی همکاری کنند تا کالای ایرانی عرضه شود.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 413223
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا