پنج مورد از مهم ترین دلایل کاربرد سیلیس در کشاورزی که نمی دانستید

ویژگی های منحصر به فرد سیلیس، آن را به یک ماده طبیعی پرطرفدار میان صاحبان صنایع تبدیل کرده است. پودر سیلیس در صنایع مختلف مانند؛ سرامیک سازی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد.

ویژگی های منحصر به فرد سیلیس، آن را به یک ماده طبیعی پرطرفدار میان صاحبان صنایع تبدیل کرده است. پودر سیلیس در صنایع مختلف مانند؛ سرامیک سازی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد. علاوه بر این موارد، می توان به کاربرد سیلیس در کشاورزی به عنوان یکی از رایج ترین کاربردهای آن اشاره کرد. نتایج مطالعات نشان می دهد؛ استفاده از سیلیس در کشاورزی، فرآیند رشد محصولات را بهبود می بخشد. بهبودی در فرآیند رشد محصولات کشاورزی، کیفیت آن ها را افزایش می دهد و به صرفه جویی در هزینه و انرژی کمک می کند.

 تاثیرات سیلیس در کشاورزی چیست و چگونه آن را بهبود می بخشد؟

پودر سیلیس معمولا از طریق ریشه گیاهان جذب می شود. سیلیس پس از جذب شدن توسط گیاه، به بخش های فعال آن می رود و روند رشد گیاه را بهبود می بخشد. سیلیس علاوه بر افزایش رشد محصولات، روی کیفیت و سلامت آن ها نیز تاثیر می گذارد. وجود پودر سیلیس در محصولات کشاورزی بی خطر است و می تواند برای انواع گیاهان استفاده شود. کاربرد سیلیس در کشاورزی به دلیل ویژگی های بی نظیرش، بسیار رایج است. در ادامه به بررسی تاثیر سیلیس بر محصولات کشاورزی می پردازیم.

بهبود سیستم دفاعی محصولات کشاورزی

وجود آفات و بیماری گیاهان، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کشاورزان همواره با آن رو به رو هستند. دیگر نگران نباشید چون پودر سیلیس سیستم دفاعی گیاهان را بهبود می بخشد. سیلیس با ورود به محصولات کشاورزی، مولکول های دفاعی آن ها را تحریک و فعال می کند. این امر موجب می شود میزان بروز آفات در گیاهان به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. علاوه بر این، بیماری های قارچی و باکتریایی نمی توانند به گیاه آسیب بزنند. به همین دلیل خرید سیلیس برای کشاورزی امری ضروری است.

کاهش تعریق گیاهان

خشکسالی و نیاز بالای برخی گیاهان به آبیاری، مشکلات بسیاری را برای کشاورزان ایجاد می کنند. در همین راستا می توان به تاثیر سیلیس بر کاهش تعریق گیاهان اشاره کرد. محصولات کشاورزی دارای سیلیس، آب کمتری از دست می دهند؛ در نتیجه در هزینه، انرژی و مصرف آب صرفه جویی می شود. خواص سیلیس برای کشاورزی، به خصوص در مورد محصولاتی مانند برنج که به آب زیاد نیاز دارند، اهمیت بالایی دارد.

کاربرد سیلیس در کشاورزی و فواید آن

 افزایش مقاومت محصولات کشاورزی

یکی دیگر از دلایل استفاده از سیلیس در کشاورزی تاثیر سیلیس بر مقاومت گیاهان است. سیلیس با ورود به محصولات کشاورزی، جلوی پژمرده شدن آن ها را می گیرد. علاوه بر این، به مقاومت گیاهان و میوه ها در برابر آفتاب سوختگی کمک می کند. محصولاتی که دارای سیلیس هستند، بافت سختی دارند، به همین دلیل در برابر نیش حشرات و آفات مقاوم هستند. گیاهان دارای سیلیس، در برابر مضرات دیگری نیز مقاومت نشان می دهند مانند:

  • سرما و گرما
  • اشعه ماوراء بنفش
  • ویروس ها و انگل ها
  • علف های هرز

محافظت از محصولات زراعی در برابر عوامل شیمیایی

برخی از عوامل بیرونی بر رشد و سلامت محصولات کشاورزی تاثیرات منفی می گذارند. عوامل شیمیایی مانند؛ آلودگی هوا، سم فلزات سنگین و شوری خاک از مواردی هستند که به کیفیت محصولات کشاورزی آسیب می زنند. یکی از دلایل کاربرد سیلیس در کشاورزی این است که می تواند آسیب این دسته از عوامل شیمیایی مضر را کاهش دهد.

افزایش فتوسنتز گیاهان

نتایج پژوهش ها نشان می دهد که گیاهان دارای سیلیس فعالیت فتوسنتز بیشتری نسبت به دیگر گیاهان دارند. پودر سیلیس، به افزایش غلظت رنگدانه های محصولات کمک می کند. به همین دلیل، محصولاتی که سیلیس در آن ها وجود دارد نور خورشید را بیشتر از دیگر گیاهان جذب می کنند. همین امر سبب می شود که این محصولات بیشتر رشد کرده و فتوسنتز بیشتری داشته باشند. سیلیس همچنین می تواند جذب مواد مغزی را در گیاهان افزایش دهد.

استفاده از پودر میکرونیزه سیلیس در کشاورزی

سخن آخر

تاثیرات و فواید سیلیس در زمینه افزایش مقاومت و سلامت محصولات کشاورزی موجب شده است کاربرد سیلیس در کشاورزی افزایش پیدا کند. امروزه بسیاری از کشاورزان برای بهبود بخشیدن به رشد و کیفیت محصولات خود از پودر سیلیس استفاده می کنند. مجموعه توما با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع پودرهای صنعتی، در زمینه فروش پودر سیلیس باکیفیت فعالیت می کند. شما عزیزان می توانید، برای اطلاع از قیمت سیلیس و تهیه آن از طریق سایت اقدام کنید و از پشتیبانی مجموعه توما بهره مند شوید.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست.

خواندنی
شناسه : 413391
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا