جزییات افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی درسال ۱۴۰۳

در آخرین جلسات علنی شورای شهر تهران لایحه افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی بررسی می شود .

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، پس از تذکر چند باره اعضای شورای شهر تهران نسبت به تاخیر ارسال لوایح عوارضی ، بهای خدمات در شهرداری و نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران صبح یک شنبه این لوایح را به شورای شهر ارائه کرد .

اعضای شورا با فوریت بیشتر این لوایح مخالفت کردند.  تنها بررسی فوری لایحه نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی موافقت شد . براساس لایحه پیشنهادی شهرداری در این حوزه کمترین بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران داخل شهری و با مسافت طی شده تا ۲ کیلومتر، مبلغ ۳۵.۰۰۰ ریال خواهد بو و متناسب با افزایش طول سفر به ازای هر کیلومتر ۲۰۶ ریال تا سقف ۳۰کیلومتر به نرخ کرایه اضافه خواهد شد و بیش از ۳۰ کیلومتر برای سفرهای داخل شهری مشمول افزایش نخواهد شد.

براساس لایحه پیشنهادی شهرداری تهران بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران حومه ۴۷۶۰۰ ریال، ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) ۱۰۶۶۰۰ ریال ایستگاه شهر پرند ۱۷۷٬۴۵۰ ریال است.

قیمت بلیت تک سفره برای مسافران داخل شهری حومه ایستگاه شهید سپهید قاسم سلیمانی (هشتگرد) و ایستگاه شهر پرند، ۱۰ درصد بیشتر از بالاترین نرخ کارت بلیت مبلغ دار است.

سقف ریالی شارژ کارت بلیت های مبلغ دار

همچنین براساس پیشنهاد شهرداری با توجه به عدم امکان تامین پول خرد جهت پرداخت مابقی وجه بلیت تک سفره، به شهرداری تهران (شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه اجازه داده می شود تا نسبت به رند نمودن قیمت پلیت تک سفره (به سمت بالا تا رسیدن به مضربی از ۵۰۰۰۰ ریال اقدام کند.

در این لایحه آمده به منظور افزایش جاذبه سفر و تشویق شهروندان به استفاده از حساب های کاربری هوشمند شخصی سازی شده در هنگام خرید شارژ یا استفاده این گروه از مسافران شهرداری تهران مکلف است. نسبت به اعمال ضریب کاهشی ده درصد (۱۰) علاوه بر سایر ضرایب کاهشی مندرج در این مصوبه اقدام کند.

سقف ریالی شارژ کارت بلیت های مبلغ دار به میزان ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال تعیین شده. همچنین کارت بلیت متصل به حساب شهروندی یا کد QR تولید شده قابل ارائه در تمامی ایستگاه های مترو و اتوبوس هستند

در این لایحه آمده شهرداری تهران اجازه داده می شود در صورت ایجاد زیر ساخت لازم و در صورت درخواست شهروندان، کارت بلیت اعضاء خانواده شهروندان را به حساب شهروندی متقاضی متصل کرده. پرداخت هزینه حمل و نقل از یک کیف پول واحد انجام پذیرد. در این صورت امکان تعریف کد QR جداگانه برای افراد تعریف شده ذیل حساب شهروندی واحد، امکان پذیر خواهد بود.

همچنین افزایش بیش از ۴۰ درصدی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی در این لایحه پیشنهاد شده است. نرخ پایخ اتوبوس هم ۲ هزار و ۲۰۰ تومان پیشنهاد شده است .

این پیشنهادات پس از بررسی و تصویب در صحن شورای شهر تهران و تایید فرمانداری تهران اجرایی می شود .

منبع: اکو ایران

مسکن
شناسه : 413549
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا