مشاوره برای زوجین در سال اول زندگی آن ها رایگان خواهد بود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به دلیل آنکه آمار طلاق در یکسال اول زندگی مشترک بالاست، مشاوره برای کلیه زوجین در سال اول رایگان است و از سال دوم تا پنجم برای زوجین دهک پایین همچنان رایگان خواهد بود.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، دکتر انسیه خزعلی در حاشیه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل با خانم دکتر بنت خلیل آل خلیل. دبیرکل شورای امور خانواده عربستان سعودی، دیدار و گفت‌وگو کرد. که ضمن اشاره به دو محور اصلی فعالیت‌های معاونت‌ ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده شامل ایجاد زمینه و فرصت برای بالندگی زنان و ارتقاء خانواده و رفع آسیب از زنان و خانواده، برخی تجارب مثبت و اقدامات سازنده دولت از جمله طرح ملی مشاوره خانواده را تبیین کرد.

خزعلی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: برنامه مشاوره خانواده برای پنج سال اول زندگی مشترک در راستای پیشگیری از آسیب طلاق در دست اجرا است.

وی افزود: به دلیل آنکه آمار طلاق در یکسال اول زندگی مشترک بالاست، مشاوره برای کلیه زوجین در سال اول رایگان است و از سال دوم تا پنجم برای زوجین دهک پایین همچنان رایگان خواهد بود.

خانم الخلیل ضمن ابراز خرسندی از طرح ایران در ارائه مشاوره خانواده گفت: در گذشته زوجین اگر به مشکلی برمی‌خوردند به خانواده‌ها و آشنایان برای مشاوره مراجعه می‌کردند اما امروزه بافت جامعه با وجود شرایط نوظهور جوامع، تعاملات فرهنگی و اقتضائات فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین تغییر کرده است، زنان زمان طولانی در محل کار هستند و توازن بین مسئولیت‌های شغلی و خانوادگی بسیار حائز اهمیت است و نیاز به آموزش و حمایت دولت دارد.

خزعلی در پاسخ به سوال خانم الخلیل در خصوص تسهیلات فرزندآوری در ایران گفت: مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه با حقوق کامل افزایش یافته است. در خصوص دانشجویان نیز دو سال مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات لحاظ می‌شود.

در پایان هر دو طرف نسبت به افزایش روابط ابراز تمایل کردند.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 413970
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا