صدور مجوز به‌کارگیری معلمان بازنشسته در سال تحصیلی آینده به کجا رسید؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص به‌کارگیری معلمان بازنشسته در مدارس طی سال آتی تحصیلی توضیح داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس مصوبه سران سه قوه ضوابط به کارگیری بازنشستگان توسط شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است. گفت: براساس آن وزارت آموزش و پرورش اجازه دارد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ از بازنشستگان برای تامین معلم استفاده کند. اما نحوه اجرای این مصوبه منوط به تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه یک هزار و سی و چهارم ( ۷ اسفند ۱۴۰۲ با دستور بررسی و تصویب دستورالعمل به کارگیری معلمان بازنشسته در کلاس‌های درس ـ مصوب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ـ) این ضوابط را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد. این بحث فقط برای امسال بوده و برای سال آینده چنین مجوزی صادر نشده است.

امانی با اشاره به اینکه در شورای عالی آموزش و پرورش صرفا بر ضوابط به کارگیری معلمان ورود می شود. عنوان کرد: در برنامه‌ریزی نیروی انسانی که چه تعداد بازنشسته به کار گرفته شود و براساس کدام مجوزها باشد، امری از جنس مدیریتی اجرایی سیستم است که نهادهای مربوط به آن تصمیم‌گیری را انجام می‌دهند.

بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

نمایندگان در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب بند خ تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خ- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 414086
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا