وقوع حادثه امنیتی برای تیم حفاظتی رییس جمهور ترکیه

رسانه‌های محلی از کشته و زخمی شدن چهار نفر از اعضای تیم محافظان رجب طیب اردوغان در سانحه تصادف در جنوب شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، رسانه‌های محلی از کشته شدن یک محافظ و زخمی شدن سه نفر دیگر از اعضای تیم محافظ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سانحه تصادف در جنوب شرق این کشور خبر دادند.

تارنمای ترکیش مینِت (Turkishminute) نوشت: این سانحه روز چهارشنبه در شهر ایدیل استان «شرناق» (Şırnak) رخ داد و افسر فِرات دِر (Fırat Dere) جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر هم زخمی شدند.

رجب طییب اردوغان که پس از بازدید از شرناق برای عموم مردم سخنرانی کرد. به خانواده افسر کشته شده تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد.

ترکیش مینِت افزود: تیم امنیتی بزرگ اردوغان که او را در کاروانی متشکل از بیش از ۱۰ خودرو همراهی می‌کنند. به دلیل استفاده از خودرو‌های مجلل و نیز معرفی اردوغان به عنوان «چهره مردمی» در شعار‌های انتخاباتی و در دسترس نبودن وی برای مردم، مورد انتقاد است.

تایید بروز سانحه برای تیم امنیتی اردوغان

این منبع ادامه داد: تعداد دقیق کارکنان امنیتی که از رئیس جمهور ترکیه و اماکن ریاست جمهوری محافظت می‌کنند. برای سال‌ها ناشناخته و پرسش‌های نمایندگان مجلس در این زمینه بی پاسخ مانده است.

بر اساس داده‌های اداره کل امنیت ترکیه (EGM)، اداره امنیت ریاست جمهوری ترکیه که مسئولیت حفاظت از اردوغان، خانواده و اقامتگاه‌های ریاست جمهوری را بر عهده دارد. در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۳، بیش از ۶۹۳ میلیون لیره ترکیه (۲۱.۵ میلیون دلار) هزینه کرد. معادل ۲.۸ میلیون لیره (۸۷۲۳۸ دلار) در سال است.

تارنمای دیلی صباح نیز ضمن تایید بروز سانحه برای تیم امنیتی اردوغان نوشت: تیم امنیتی رئیس جمهوری ترکیه به عنوان بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی شهرداری ها، در منطقه حضور داشت.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 414089
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا