پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی تا ۵ سال آینده

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: همزمان با افزایش تقاضا تا ۵ سال آینده ظرفیت پرواز‌های داخلی به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی. در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد با توجه به افزایش تقاضا و تعداد پرواز دیگر ظرفیت لازم برای پذیرش مسافر را ندارد. گفت: با توجه به ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی میزان تقاضا پروازی دو برابر می شود. بنابراین به طور قطع پروازهای داخلی در آینده نزدیک به فرودگاه امام منتقل می شوند.

او ادامه داد: در تمام دنیا فرودگاه های بین المللی پروازهای داخلی را هم انجام می دهند. و حتی پیش از راه اندازی فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مهرآباد پروازهای خارجی را انجام می داد. بنابراین به زودی بخشی از پروازهای داخلی در آینده نزدیک همزمان با ساخت ترمینال جدید در فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی انتقال پیدا می کند.

چلندری اظهار کرد: ظرفیت فرودگاه مهرآباد در حال حاضر ۱۷ میلیون مسافر است. که دیگر ظرفیت بیش از این میزان را ندارد و بیش از ۴۰۰ پرواز در این فرودگاه امکان پذیر نیست.

فرودگاه مهرآباد به طور قطع جمع نمی شود

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد. فرودگاه مهرآباد به طور قطع جمع نمی شود و حتی امکان جمع شدن آن به دلیل پروازهای نظامی وجود ندارد. اما در آینده نزدیک با توجه به درخواست برخی از ایرلاین ها و با توجه‌ به نوع هواپیما ظرفیت پروازهای داخلی در این فرودگاه ایجاد می شود.

او اظهار کرد: تا ۴ تا ۵ سال آینده این تقاضا ایجاد می شود. و در مطالعاتی که پیش بینی کردیم برای ترمینال فعلی ۱۰۴ هزار مترمربع و یک بال برای پروازهای داخلی قرار داده ایم. در ۵ سال آینده ۱۰۰ هزار متر برای پروازهای داخلی در نظر گرفته ایم.

چلندری بیان کرد: طی امسال ۸۰ فروند هواپیما وارد کشور شده و همین موضوع خود زمینه ساز افزایش پروازها در فرودگاه مهرآباد می شود که دیگر ظرفیت کافی را ندارند.

مسیرهای جدیدی درخواست دادند

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار کرد: در سال گذشته ۵ شرکت هواپیمایی مسیرهای جدیدی درخواست دادند و ۷ شرکت هواپیمایی جدید از جمله هواپیمایی فلای وان ،ای عربی، یزد ایر و الجزیره مسیرهای جدید خارجی را درخواست داده اند.

او گفت: ۷ شرکت هواپیمایی میزان پروازهای خود را افزایش می دهند و ۵ مسیر جدید خارجی را در سال آینده قرار می دهیم. به طور قطع ما برای سال آینده با توجه به شرایطی که مهیا کرده ایم تعداد پرواز و مسیرهای خارجی را افزایش می دهیم. در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲، ۱۰ درصد افزایش مسافر داشته ایم به طوری که تعدا مسافر از ۶ میلیون و ۶۳۵ مسافر به ۷ میلیون و ۳۰۰ نفر رسیده است.

او گفت: برای ایام نوروز ۳ هزار و ۴۱۸ پرواز برنامه ای داریم و میزان پروازهای فوق العاده به ۸۶۹ پرواز رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 414510
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا