قطار نورالرضا: بهترین انتخاب برای سفر به مشهد

قطارهای لوکس چهار و پنج‌ستاره نورالرضا یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین قطارهای فعال در مسیرهای ریلی کشور و به‌خصوص مشهد مقدس هستند که از سال ۱۳۸۵ به ناوگان ریلی کشور پیوسته‌اند. باتوجه‌به این‌که مشهد یکی از پرمسافرترین شهرهای کشور در تعطیلات عید نوروز پیش‌رو است؛ پیشنهاد می‌شود که هرچه سریع‌تر بلیط قطار نورالرضا را برای سفر خود رزرو فرمایید. در ادامه، در رابطه با این قطارها توضیحات بیشتری ارائه کرده و خدمات و امکانات آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

درباره شرکت نورالرضا

در چند سال اخیر و با افزایش استقبال مردم برای سفر با قطار، شبکه راه‌آهن کشور بسیار توسعه یافت و قطارهای زیادی به آن افزوده شدند. یکی از معروف‌ترین این شرکت‌ها، شرکت قطار نورالرضا است که به‌عنوان یکی از جوان‌ترین شرکت‌های مسافربری ریلی کشور مشغول به ارائه خدمات به مسافران است. جالب است بدانید که قطارهای این شرکت در ابتدا با هدف جابه‌جایی زائران امام‌رضا (ع) از مبداهای مختلف راه‌اندازی شدند؛ اما به‌دلیل ارائه خدمات بسیار باکیفیت و جلب رضایت اکثر مسافران، کم‌کم در سایر مسیرهای ریلی نیز به فعالیت پرداختند. نکته مهمی که در رابطه با قطارهای نورالرضا وجود دارد، این است که تمامی واگن‌های آن وارداتی هستند؛ بنابراین، انتخاب بسیار ایده‌آل و امنی برای سفرهای زمینی محسوب می‌شوند.

در قطارهای شرکت نورالرضا چه امکاناتی ارائه می‌شود؟

همان‌طور‌که در قسمت‌های قبل اشاره شد، قطارهای نورالرضا انتخاب بسیار مناسبی در زمان خرید بلیط پیش فروش قطار هستند؛ اما چه امکاناتی در این قطارها ارائه می‌شود که آن‌ را در بین مسافران بسیار پرطرفدار کرده است؟ در ادامه، به بررسی امکانات قطارهای شرکت نورالرضا می‌پردازیم.

امکان رزرو کوپه اختصاصی

اولین و مهم‌ترین مزیت تهیه پیش فروش بلیط قطار شرکت نورالرضا امکان رزرو کوپه شخصی ۴تخته است؛ بدین‌ترتیب، در طول مسیر می‌توانید یک فضای اختصاصی با دوستان و همراهان خود داشته باشید.

طراحی عایق‌های صدا و حرارت

قطارهای نور به‌نحوی طراحی شده‌اند که به‌خوبی از ورود سروصداهای مزاحم به داخل کوپه‌ها جلوگیری می‌کنند؛ همچنین عایق‌های حرارتی تعبیه‌شده موجب حفظ دمای محیط خواهند شد.

سیستم تهیه هوای مطبوع

سیستم تهیه هوای مطبوع یکی دیگر از تجهیزاتی است که وجود آن در کوپه‌ها آسایش و راحتی مسافران را به‌دنبال دارد؛ بنابراین، نه سرمای زمستان و نه گرمای تابستان در طول سفر اذیت‌کننده نخواهد بود.

ارائه پک کامل سرویس خواب

باتوجه‌به طولانی‌بودن مسیرهای برخی از شهرها تا مشهد مقدس، امکانی برای زائران فراهم شده است که در طول شب و در تخت‌های خود بتوانند استراحت کنند.

تعبیه سیستم صوتی و تصویری باکیفیت

یکی دیگر از امکانات قطارهای نور که رضایت مسافران را جلب کرده، تعبیه سیستم‌های صوتی و تصویری باکیفیت بدون تداخل صدا با یکدیگر است.

ارائه خدمات هتلی

مورد دیگری که خرید بلیط قطار نورالرضا را در بین مسافران بسیار پرطرفدار کرده، ارائه خدمات بسیار باکیفیت و در سطح هتل‌های پنج‌ستاره است.

پذیرایی در بدو ورود

پس از سوارشدن به قطار و شروع سفر با یک پک پذیرایی و نوشیدنی از شما پذیرایی خواهد شد.

امکان سفارش غذا از رستوران و کافی‌شاپ قطار

مورد دیگری که رزرو بلیط قطار نور را الزامی می‌کند، امکان سفارش غذا با منوی متنوع از رستوران و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه گرم در کافی‌شاپ است؛ همچنین می‌توانید از بوفه قطار نیز خریدهای خود را انجام دهید.

سیستم احضار مهماندار

در قطارهای لوکس نور، سیستمی طراحی و اجرا شده است که با استفاده از آن می‌توانید مهمانداران را از داخل کوپه احضار کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنید.

خدمات و پذیرایی قطارهای نورالرضا

اگر قصد تهیه پیش فروش بلیط قطار شرکت نورالرضا را داشته باشید، حتما متوجه خواهید شد که بلیط‌ های این شرکت در سه کلاس معمولی، اکونومی و بیزینس به‌فروش می‌رسند که در قیمت و ارائه برخی خدمات به مسافران با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه، تمایزهای آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

خدمات کلاس معمولی قطار

ارزان‌ترین بلیط قطار نور متعلق به کلاس معمولی است که خرید آن به مسافرانی که به‌دنبال گزینه‌های اقتصادی هستند، توصیه می‌شود. لازم به ذکر است که پذیرایی مسافران کلاس معمولی باتوجه‌به مسافت آن‌ها تعیین می‌شود؛ اما به‌طورکلی پک پذیرایی شامل موارد زیر است:

  • آب‌میوه پاکتی
  • آب‌معدنی
  • چای
  • نسکافه
  • کیک
  • بیسکویت
  • پشمک

پذیرایی مسافران اکونومی

باتوجه‌به این‌که در قطارهای اکونومی خدمات بیشتری به مسافران ارائه می‌شود؛ بنابراین، قیمت رزرو بلیط آن‌ها نیز بیشتر است. نحوه پذیرایی اکونومی نیز با مسافران کلاس معمولی تفاوت دارد. از زائرانی که با این نوع بلیط سوار قطار می‌شوند با یک پک عصرانه ویژه شامل میوه و آجیل پذیرایی خواهد شد؛ همچنین آن‌ها امکان انتخاب شام بین دو گزینه منو را خواهند داشت. چای، نسکافه و دمنوش که از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافی‌شاپی هستند همراه با کاپ‌کیک به مسافران ارائه می‌شوند؛ علاوه‌بر ‌این موارد، پک بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان، شانه و دمپایی نیز به مهمانان تقدیم خواهد شد.

خدمات بیزینس کلاس

اگر قصد خرید بلیط پیش فروش قطاری را دارید که در آن خدماتی مشابه هتل را دریافت کنید، بلیط بیزینس کلاس را انتخاب کنید. در کلاس بیزینس قطارهای نورالرضا، پذیرایی کامل‌تری در انتظار مسافران است. زائرانی که این نوع بلیط را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، امکان انتخاب غذا و نوشیدنی را از منوی رستوران را خواهند داشت. همچنین با میان‌وعده‌ای شامل دو مدل میوه و آجیل از مهمانان پذیرایی خواهد شد. چای، نسکافه، قهوه و اسپرسو همراه با شیرینی، دیگر خوراکی پذیرایی از مسافران در ابتدای سفر هستند. مطابق با قطارهای اکونومی، پک بهداشتی و دستمال‌کاغذی نیز تقدیم مهمانان خواهد شد.

راهنمای رزرو بلیط قطار شرکت نورالرضا

اگر با خواندن امکانات و مزایای قطارهای نورالرضا تصمیم خود را برای سفر با آن‌ها قطعی کرده‌اید، می‌توانید بلیط خود را از سایت اینترنتی فلای تودی رزرو فرمایید. جهت خرید بلیط قطار نور از این فروشگاه اینترنتی معتبر، تنها کافیست که مبدا، مقصد و تاریخ مورد‌نظر سفر خود را در سایت وارد کنید تا انواع بلیط ‌ها به‌ترتیب قیمت به شما نمایش داده شوند. بلیط کلاس معمولی ارزان‌ترین و بیزینس گران‌ترین گزینه خواهد بود. در این راستا و در جهت هماهنگی‌های بیشتر برای رزرو بلیط، می‌توانید با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

خواندنی
شناسه : 414628
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا