وای فای رایگان؛ ترفند مجرمان سایبری در نوروز

«در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیدا خودداری کنند.»

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، معاون فنی پلیس فتای فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری برای آلوده سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.

سرهنگ حسن منصوری در این‌باره گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص شد که یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

وی اشاره کرد: این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی افزایش می‌یابد. او گفت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام کرده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند. یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها است. گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتای فراجا به مردم توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیدا خودداری کنند.

ایسنا

دانش و فناوری
شناسه : 414839
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا