میوه شب عید با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با تصمیم کارگروه راهبری، قیمت میوه شب عید ده درصد دیگر نیز کاهش یافت.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، اکبر فتحی گفت: طبق تصمیم کارگروه راهبری میوه شب عید، از امروز قیمت سیب اعم از قرمز و زرد، برای مصرف کننده ۲۵ هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت پرتقال برای مصرف کننده ۱۷ هزار تومان تعیین شد. مباشر طرح و متصدیان غرفه‌ها از امروز موظف به رعایت بوده. اکیپ‌های مشترک و انفرادی بازرسی به قیمت‌های ابلاغی نظارت کامل خواهند داشت.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب عرضه مستقیم میوه نوروزی در آذربایجان شرقی با ۲۵ درصد زیر قیمت بازار صورت می‌گیرد، این در حالیست که قبلاً ۱۵ درصد بوده. ۱۰ درصد دیگر نیز طبق تصمیم کارگروه راهبری میوه شب عید کاهش داشتیم.

وی بیان کرد: در کف بازار به وفور میوه وجود دارد. قیمت‌ها هم قیمت‌های متعادل و مناسبی هستند. منتهی برای اینکه بتوانیم در خدمت همه اقشار و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه باشیم، دولت تصمیم گرفت، دو رقم میوه سیب و پرتقال را خودش تأمین بکند. توسط سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با کمک سازمان میادین و تعاون روستایی این کار صورت گرفت.

فتحی گفت: به حد کافی میوه تأمین شده است. وی اظهار کرد: میوه شب عید در ۶۰ غرفه در سطح استان از ۲۷ اسفند عرضه می‌شود که ۳۸ غرفه در سطح شهرستان هاست و ۲۲ غرفه نیز در تبریز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: این میوه‌ها با نظارت دولتی و از طریق بخش خصوصی توزیع می‌شود که شامل ۴۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب است و هیچ محدودیتی در تأمین وجود ندارد و اگر نیاز باشد باز عرضه می‌شود.

مهر

کشاورزی
شناسه : 415048
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا