با توجه به بیانیه جدید؛

فدرال رزرو از کاهش تورم مطمئن شد

مقامات فدرال رزرو همچنان انتظار دارند که نرخ بهره را تا ۰.۷۵ واحد درصد در سال جاری میلادی کاهش دهند، که نشان‌دهنده اطمینان از کاهش تورم به اندازه کافی برای کاهش هزینه‌های استقراض است.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز و به نقل از فایننشال تایمز، پیش‌بینی‌ از تغییرات نرخ بهره که روز چهارشنبه توسط بانک مرکزی ایالات متحده درحالی منتشر شد که کمیته بازار آزاد فدرال به اتفاق آرا به عدم تغییر نرخ‌ها در بالاترین حد در ۲۳ سال گذشته یعنی ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد رأی داد.

هر چند نرخ بهره همچنان بدون تغییر باقی ماند اما به‌نظر می‌رسد که مقامات فدرال رزرو برای سال ۲۰۲۴ سه مرتبه کاهش ۰.۲۵ واحد درصدی در نرخ بهره را در نظر دارند تا نرخ بهره به سطح ۴.۵ درصد کاهش یابد.

بیانیه سیاستی فدرال رزرو نسبت به ژانویه تغییر چندانی نداشت و تنها یک تفاوت به چشم می‌خورد‌. در بیانیه جدید دیگری خبری از کندی بهبود بازار کار نبود و در نقطه مقابل به بهبود بازار کار و کاهش نرخ بیکاری اشاره شده‌است.

سناریو سه مرتبه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای سال ۲۰۲۴ با استقبال بازار سهام آمریکا همراه شد و بازدهی اوراق خزانه کاهش یافت. بازدهی دو ساله خزانه داری که با انتظارات تغییرات نرخ بهره حرکت می کند، به پایین ترین سطح خود در یک هفته گذشته رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 415164
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا