ساعت بازی تیم ملی فوتبال ایران – ترکمنستان اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات و ساعت بازی تیم ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در انتخابی جام جهانی اعلام شد.

به گزارش سرویس ورزشی جهان صنعت نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در سال جدید خورشیدی، از تیم ملی فوتبال ترکمنستان پذیرایی می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران در جریان هفته سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنج‌شنبه، دوم فروردین ۱۴۰۳) در ورزشگاه آزادی مقابل ترکمنستان صف‌آرایی می‌کند.

یوز‌های فوتبال آسیا در گروه «E» مقدماتی جام‌جهانی، با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ هم‌گروه‌اند. که ۲ بازی اخیر را با پیروزی چهار بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و تساوی ۲ بر ۲ برابر ازبکستان پشت سر گذاشته‌اند. در حال‌حاضر، یوزهای تیم ملی فوتبال ایران با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها صدرنشین گروه‌شان هستند.

جالب است بدانید، میانگین سن لیست جدید تیم ملی ۲۶ سال است. نسبت به جام ملت‌های آسیا، ۲ سال جوان‌تر شده و حضور چهره‌های جدید و عدم دعوت از برخی بازیکنان قدیمی توسط سرمربی تیم‌ملی در این دیدار جالب توجه خواهد بود.

آخرین نبرد دو تیم به ۹ سال پیش برمی‌گردد. دیداری که در چارچوب مسابقات انتخابی جام‌جهانی بود. تیم تحت فرمان کارلوس کی‌روش با سه گل مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی و اشکان دژاگه در برابر تک گل مکان ساپاروف به برد ۳ بر یک دست پیدا کرد.

آمار بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران و ترکمنستان

۲ تیم تاکنون هشت بار به مصاف هم رفته‌اند. سه بازی را ایران برده، ۲ بازی را ترکمنستان و سه بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

۱۸ توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۱۰ گل از آن یوز‌ها و هشت گل از آن ترکمنستانی‌ها بوده است.

هر دو برد ترکمن‌ها برابر ایران در سال ۱۹۹۶ میلادی به دست آمده است. این تیم طی ۲ بازی دوستانه با نتیجه مشابه یک بر صفر ایران را مغلوب کرد. درحال حاضر ۲۸ سال است که قادر به شکست یوز‌ها نشده است.

منبع: ایرنا

ورزشی
شناسه : 415210
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا