موجودی آب سدها ۱۰ درصد کمتر شده است

بر اساس جدیدترین آمارهای حوزه آب، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرویس محیط زیست جهان صنعت نیوز، وضعیت منابع آبی از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۲۶ اسفندماه بیانگر این است. که حجم آب موجود در سدهای کشور در این مدت به ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید. که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین میزان ورودی آب به سدهای کشور تا این تاریخ معادل ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده. که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۱۷ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب بوده. ۲۵ درصد کاهش داشته است.

میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ ۱۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۱۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون مترمکعب بوده بیانگر افزایش هفت درصدی است. میزان پرشدگی مخازن سدهای کشور نیز به عدد ۴۷ درصد رسیده است.

همچنین موجودی مخزن ۳۳ سد نسبت به سال قبل کمتر است. به‌طور مثال، سد اصفهان ۱۱ درصد، سدهای پنج‌گانه تهران ۱۲ درصد، سد دوستی و طرق خراسان رضوی ۶۵ و ۳۹ درصد، سد زنجیره کارون و سد دز، جره و مارون استان خوزستان به ترتیب ۱۵ درصد، ۲۶ درصد، ۳۱ درصد و ۵۶ درصد، سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر ۳۳ درصد، سد رودبال دارات استان فارس ۹۱ درصد و سد ساوه استان مرکزی ۵۳ درصد نسبت به سال قبل حجم آب کمتری دارند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۲۳.۹ میلی‌متر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۱۶۸.۹ میلی‌متر ۲۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۱۵۰.۱ میلی‌متر بوده ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 415229
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب و احترام؛
    کاملا واضح و روشن است که مصوبه شورای عالی کار رویه قانونی را طی نکرده است.
    این که گفته می شود شورای عالی کاربدون نماینده کارگری هم می تواند مصوبه تصویب نمایدسخن ناصوابیست چون ((اصل بر سه جانبه گراییست)).
    به نظر میرسه لازم است مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور محترم باورود به این موضوع مهم از قانون اساسی و حقوق کارگران محافظت نمایند.
    این رویه به ضرر تولید و کارفرمایان محترم هم هست.
    تجربه سال گذشته گواه این مطلب می باشد.
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا