بر اساس داده‌های جدید مرکز آمار؛

رکورد افزایش قیمت مسکن برای کدام استان است؟

گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد در میان استان‌های کشور، تهران رکورددار افزایش قیمت مسکن است. در نقطه مقابل ایلام کم‌ترین افزایش قیمت مسکن را ثبت کرده است.

به گزارش سرویس مسکن «جهان صنعت نیوز»؛ اطلاعات رسمی از شرایط بازار مسکن و قیمت املاک از جمله آمارهای نایاب اقتصاد ایران است. آماری که سه منبع برای آن وجود دارد؛ بانک مرکزی، وزارت مسکن و مرکز آمار سه نهادی هستند که طی سال‌های گذشته داده‌های مربوط به قیمت مسکن را منتشر کرده‌اند. اما با این وجود هر کدام از این سه نهاد در زمان‌های مختلف از انتشار آمار قیمت مسکن خودداری کردند.

در این میان شرایط داده‌های قیمت مسکن در تهران به مراتب بهتر است و داده قیمت مسکن در سایر استان‌ها حکم طلا را دارد!

در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، میزان افزایش قیمت مسکن در تمام استان‌های کشور را منتشر کرده است. البته داده‌های منتشر شده تا فصل بهار سال گذشته را شامل می‌شود؛ به بیان دیگر داده‌های منتشر شده مربوط به ۹ ماه پیش است و عملا این داده‌ها به روز نیستند.

با این وجود بررسی داده‌های تازه منتشر شده، خالی از لطف نیست.

تهران رکورددار افزایش قیمت مسکن

بر اساس آمارهای منتشر شده، میانگین قیمت مسکن در استان تهران در بهار سال گذشته نسبت به بهار ۱۴۰۱ افزایش بیش از ۱۱۳ درصدی را تجربه کرده است. این بالاترین میزان افزایش قیمت مسکن در میان استان‌های کشور در این بازه زمانی محسوب می‌شود.

پس از تهران دو استان جنوبی کشور قرار دارند که قیمت مسکن در آن‌ها طی یکسال منتهی به بهار ۱۴۰۲ بیش از ۲ برابر شده است. میانگین قیمت مسکن در استان‌های بوشهر و هرمزگان در بهار سال گذشته نسبت به بهار ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

ایلام کم‌ترین افزایش قیمت مسکن را تجربه کرد

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که ایلام با کم‌تر از ۵۰ درصد، در میان استان‌های کشور کم‌ترین افزایش قیمت را در بازه زمانی بهار ۱۴۰۱ تا بهار ۱۴۰۲ ثبت کرده است.

پس از ایلام، آذربایجان غربی با ۵۰.۶، اصفهان با ۵۱.۴ و خوزستان با ۵۱.۵ درصد کم‌ترین افزایش قیمت را در میان استان‌های کشور ثبت کرده‌اند.

بازار قیمت مسکن

 

 

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 415469
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا