دفاع دولت سیزدهم از دستاوردهای خیالی

به گزارش سرویس سیاسی «جهان صنعت نیوز»؛ نقل است، سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مصداق بارز کارنامه تیم اقتصادی دولت ابراهیم رییسی است که در همین ایام تعطیلات نوروزی قیمت دلار دو هزارتومان گران تر شده، بدون آنکه اتفاق خاصی در کشور افتاده باشد یا تصمیمی غیرمنتظره گرفته شده باشد.نمونه این دست حوادث در اقتصاد ایران کم نیستند؛ رخدادهایی که کارشناسان ریشه آن را در ناکارآمدی مدیران می دانند؛ مدیرانی که برخی از آنها یا دست پرورده جریان خاص سیاسی هستند که به جریان پایداری معروفند و یا به شدت از سوی آنها حمایت می شوند. خروجی کار آنها وضعیتی است که امروز اقتصاد کشور با آن مواجه است.

جلال میرزایی فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس به جهان صنعت می گوید وضعیتی که امروز با آن مواجه هستیم از قبل قابل پیش بینی بود و حتی هشدارهای بسیاری داده شد. امروز حتی جریان سیاسی اصولگرا هم بر این باور است که ممکن است آقای رییسی رییس جمهور تک دوره ای باشد.

میرزایی بر این باور است که دولت بیش از هر چیز از ناکارآمدی آسیب دیده است؛ کم توجهی دولتمردان به مسایل اساسی در مقابل دخالت بیش از حد در امور خصوصی شهروندان مثل مساله پوشش زنان باعث شکاف عمیق دولت و ملت شده است.

نظر دیگر کارشناسان هم همین است؛ علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب به نشانه‌هایی استناد می کنند که کاملا گویای این ناکارآمدی هاست؛ او می گوید: مثل آنچه در جلسات رای اعتماد وزیران دولت اتفاق افتاد که علی رغم آنکه مشخص شد برخی از آنها از توانایی کافی برخوردار نیستند، بلکه بعضا حتی از اعتماد به نفس لازم برای کار در این سطح نیز برخوردار نبودند تا جایی که معاون اول رییس جمهوری در یکی از همان جلسات رای اعتماد اذعان کرد که توانایی وزیران دولت همین است!

کارشناسان می گویند دولت سیزدهم درحالی در این زمینه می تواند ناکارآمدترین دولت پس از جنگ لقب بگیرد که خود به این موضوع باور ندارد و کارنامه ای که از  عملکردشان منتشر می کنند کامیاب ترین دولت است

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو
شناسه : 416545
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا