جنجال در قیطریه

به گزارش سرویس اجتماعی «جهان صنعت نیوز»؛ ساخت مسجد در بوستان قیطریه پر سر و صداترین خبر این روزهای پایتخت است؛ هرچند ماجرا به پیش از تعطیلات نوروزی برمی‌گردد اما اعتراض ها به این پروژه شهرداری تهران با وجود تعطیلات طولانی نوروز در شبکه های اجتماعی ادامه دارد؛ شهرداری اما بدون هیچ توضیحی به افکار عمومی به کار خود ادامه می دهد.

اعتراض ها ابتدا با قطع برخی درختان کهنسال این منطقه کلید خورد اما به تدریج پای میراث فرهنگی هم به میان آمد. حتی برخی ها پا را فراتر گذاشتند و گفتند که  اصلا ساخت مسجد توسط شهرداری غیرقانونی است. اما شهردار تهران و سخنگوی شهرداری می‌گویند کارشان  قانونی است و درختی هم قرار نیست قطع ‌شود.

 ولی منتقدین نظر دیگری دارند. آنها بر این عقیدند که با اینکه در ظاهر شهردار تهران می‌گوید برای توسعه فضای مومنانه در شهر تهران به دنبال ساخت مسجد در هر پارکی است و به دنبال آن هم چهره‌های اصولگرا از آن حمایت می‌کنند، اما براساس گزارش‌ها پشت این غوغای خبری، زد و بندهایی میان برخی چهره‌ها در میان است و پای برخی منافع اقتصادی هم به میان آمده است؛ مسجدی که نه با بودجه شهرداری بلکه با سرمایه به ارث گذاشته شده مرحوم سید محمود محتشمی‌پور قرار است ساخته شود.

 «محمود محتشمی‌پور» در وصیتنامه‌اش بندی قرار داده بود که مبلغی پول را صرف ساخت مسجد در مناطق کمتر برخوردار و محروم کنند که این وصیت باید توسط خانواده محمود محتشمی‌پور انجام می‌شد.

برخی منابع خبری می‌گویند عصمت‌السادات دختر مرحوم محتشمی‌پور و همسرش، جواد سعیدی‌نژاد با توافقی که با زاکانی انجام داده‌اند سرمایه وصیت‌ شده برای ساخت مسجد در مناطق محروم را به قیطریه آورده‌اند تا مسجد پارک قیطریه را نزدیک منزلشان بسازند و در کنارش از منافع اقتصادی و تجاری که در کنار این مساجد ایجاد می‌شود بهره‌برداری کنند. این مسئله برخلاف وصیت مرحوم محتشمی‌پور بوده است. به همین دلیل وارثان آن نسبت به حواشی به وجود آمده واکنش نشان دادند.

فخرالسادات دختر دیگر مرحوم  محتشمی‌پور  که همسر مصطفی تاج زاده زندانی سیاسی است، در این رابطه نوشت:« به عنوان یکی از وراث مرحوم پدرم اعلام می‌کنم اقدام صورت گرفته توسط وصی به هیچ‌‌وجه با مشورت و موافقت ما صورت نپذیرفته است و این کار را که مخل مصالح و منافع عمومی است قطعا خیر نمی‌دانیم.»

او خطاب به زاکانی گفته است: لطفا آقای شهردار دست از لجبازی با مردم بردارد و به جای اقدامات نمایشی، دینداری خود را با ساماندهی نابسامانی‌های شهری و ارائه خدمات ضروری به شهروندان نشان دهد.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهویدئو
شناسه : 416549
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا