موافقت اسرائیل با ورود موقتی کمک‌های انسانی به شمال غزه

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، این رژیم با بازگشایی گذرگاه بیت‌حانون (ایرز) منتهی به شمال نوار غزه و استفاده موقت از بندر اشدود برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه موافقت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، این رژیم با بازگشایی گذرگاه بیت‌حانون (ایرز) منتهی به شمال نوار غزه و استفاده موقت از بندر اشدود برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه موافقت کرد.

به نقل از العربی الجدید، بر اساس این بیانیه، دولت اسرائیل همچنین با گسترش ورود کمک‌ها از اردن از طریق گذرگاه کرم ابو سالم موافقت کرده است.

ین در شرایطی است که اشغالگران اسرائیلی پس از هدف قرار دادن نیرو‌های امدادی بین‌المللی (آشپرخانه مرکزی جهان) که منجر به کشته شدن هفت نفر از آن‌ها شد. با فشار فزاینده‌ای مواجه هستند. در همین رابطه، اشغالگران اعلام کردند:ورود کمک‌های اضافی از بروز بحران انسانی جلوگیری می‌کند و برای اطمینان از ادامه جنگ و دستیابی به اهداف آن امری ضروری است.

این تصمیم اسرائیل پس از تماس تلفنی پرتنش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اتخاذ شد که در آن بایدن نسبت به تغییر شدید سیاست کشورش در قبال جنگ غزه هشدار داد.

بایدن از اسرائیل خواست تا گام‌هایی در جهت آتش‌بس فوری بردارد

در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن «صراحتاً اعلام کرد که سیاست امریکا در قبال غزه با ارزیابی ما از اقدام فوری اسرائیل در رابطه با پایان دادن به کشتار‌ها و وخامت اوضاع انسانی در غزه تعیین خواهد شد.»

لحن تند که در آن بایدن ترور امدادگران را «غیرقابل قبول» توصیف کرد. از اسرائیل خواست تا گام‌هایی در جهت آتش‌بس فوری بردارد. بیانگر میزان تشدید تنش با نتانیاهو است. کاخ سفید در این رابطه تاکید کرد این اقدام اسرائیل به درخواست بایدن اتخاذ شده است. اکنون باید به طور کامل و سریع اجرا شود.

اسرائیل ورود کمک‌های زمینی به غزه را محدود کرده است. امری که منجر به کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت و بروز قحطی شده است. جان کودکان و سالمندان را در این باریکه مورد تهدید قرار داده است. باریکه‌ای که ۲.۳ میلیون فلسطینی از جمله حدود دو میلیون آواره در آن به سر می‌برند.

منبع: شفقنا

سیاسی
شناسه : 417231
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا