نشست غیرعلنی معجزه ای برای دلار می شود؟

به گزارش سرویس اقتصاد کلان «جهان صنعت نیوز»؛‌ در حالی کم‌کم وارد روزهای پایانی فروردین‌ماه می‌شویم که با فرض تکمیل روند تصویب لایحه بودجه تا پایان اردیبهشت‌ماه، دولت تنها ۱۰ ماه فرصت دارد لایحه بودجه سال‌جاری را اجرا کند. وضعیتی که کنار هزار و یک کم‌کاری و ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت سیزدهم، منجر به وخامت بیش از پیش اوضاع اقتصادی کشور شده است. آن هم در شرایطی که کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی‌رویه نرخ دلار زندگی روزمره شهروندان را تحت‌الشعاع قرار داده و این اوضاع نیز متعاقبا منجر به شکل‌گیری جنجالی شدید در صحن علنی مجلس شده است.

مجلسی که در آخرین ماه‌های دوره خود قرار دارد و به زودی باید خیلی از معترض های امروز جای خود را به نمایندگان جدیدتر که اتفاقا بیشتر به دولت انقلابی نزدیک هستند، بدهند. با این حال همین روزهای آخر هم به نظر می رسد مجلس قصد دارد تذکرهای جدی تری به دولت بدهد.

عبدالرضا مصری نایب‌رییس مجلس گفته که «وضعیت به‌گونه‌ای شده که انگار تورم ما را کنترل می‌کند»؛ او خواسته که دولتمردان فکری به حال شرایط نامساعد و بلاتکیف تورم کنند تا معیشت شهروندان بیش از این خدشه‌دار نشود .

ظاهرا مجلس خواسته که نشست فوق‌العاده و مشترک با دولت انقلابی برگزار شود، نشستی که اگرچه اخبار آن گاهی به بیرون درز داده می شود، اما تجربه چنین نشست هایی نشان داده که اقدامات عملی یا ثمربخشی هم به دنبال نداشته است زیرا تا زمانی که سیاست های اقتصادی دولت لنگ می زند، تورم همچنان پابرجاست و دلار هم به عصیان خود ادامه می دهد.

اقتصاد کلانویدئو
شناسه : 417750
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا