پس از وقفه یک ساله؛

سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی دوباره برقرار می‌شود؟

عدم پرداخت سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی به یک سال رسید. حالا در شرایطی که زمزمه افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد، آیا دوباره سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی برقرار می‌شود؟

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»؛ سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی از سال گذشته پرداخت نشده است. در حقیقت از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، واریز سهمیه سوخت رانندگان تاکسی اینترنتی با تاخیر مواجه شده بود.

هر چند سال گذشته بارها عنوان شد که موضوع سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی حل خواهد شد اما در نهایت این موضوع به نتیجه نرسید. حتی وزیر نفت سال گذشته گفته بود تاکسی‌های اینترنتی سهمیه اعتباری داشتند که از طریق بانک ملت انجام می‌شد. چون در ردیف بودجه درنظر گرفته شده بود؛ در ردیف بودجه ۱۴۰۲ این موضوع پیش‌بینی نشد و پیشنهاد دادیم که در دستور کار دولت قرار گیرد و اختلاف بین سهمیه آزاد و سهمیه ۱۵۰۰ تومانی پرداخت شود.

سهمه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی چقدر بود؟

پیش از این اسنپ و تپسی، بیستم هر ماه آمار پیمایش را به صورت اتوماتیک به وزارت کشور ارسال می‌کرد و آنها بعد از تجمیع و صحت سنجی به وزارت نفت ارسال می‌کردند تا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بعد از پردازش، سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را به کارت‌های بانکی اعمال کند.

پیش از آنکه سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی قطع شود، به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شد ، ۱۵۰۰ تومان (مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد با قیمت بنزین پایه) اعتبار سهمیه بنزین دریافت می‌شد.

سهمیه‌ خودروهای تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ٧۵/ ٨ لیتر بنزین بود و با سقف ۳۰۰ لیتر در اختیارشان قرار می‌گرفت.

خودروهای دوگانه‌سوز نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ لیتر بنزین، اعتبار سهمیه سوخت و با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه دریافت می‌کردند.

سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی امسال برقرار می‌شود؟

در حالی که این روزها بحث مربوط به تغییر قیمت بنزین داغ شده است، دوباره این پرسش مطرح شده که پس از یک سال وقفه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه سوخت دریافت می‌کنند؟

آنگونه که عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره قطع سهمیه سوخت اسنپ و تپسی گفته طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.

اخبار برگزیدهنفت و پتروشیمی
شناسه : 418051
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا