تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی مشارکت مردمی را در تولید مسکن افزایش می‌دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با تامین ۳۸ هزار هکتاری اراضی در نهضت ملی مسکن پرداخت تسهیلات مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی. و بخش خصوصی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن همواره در دستور کار قرار گرفته است. گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی را سعی می‌ کنیم. از طریق ارائه اراضی و پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه روند الحاق این اراضی به محدوده شهرها کاملاً کارشناسی شده بوده است. تصریح کرد: کل اراضی مکان‌یابی شده حدود ۸۴ هزار هکتار بود. و پس از طی مطالعات ابتدایی و کارشناسی در کارگروه‌های فنی به ۳۸ هزار هکتار رسیده. که این نشان‌دهنده این است که حتی یک متر از اراضی الحاقی بدون بررسی در کارگروه‌های کارشناسی تصویب نشده است.

او افزود: در بحث تسهیلات، تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون رسید و نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته که این کمک بزرگی به طرح خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در تلاش برای بهبود وضعیت بازار مسکن هستیم که این اقدام تنها از طریق مشارکت مردمی و بخش خصوصی امکان پذیر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 418159
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا