برنامه عرضه خودروهای وارداتی اعلام شد

بر اساس اطلاعات رسیده، بزودی اولین عرضه خودروهای وارداتی جدید در سال ۱۴۰۳ انجام می شود.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، اعلام کرد. که بزودی عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه آغاز می شود. وی در این باره گفت: «در حال حاضر سامانه خودروهای وارداتی در دست بروز رسانی است. و پس از تکمیل آن، عرضه خودروهای وارداتی جدید در سال ۱۴۰۳ از سر گرفته می شود».

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد نحوه فروش خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۳ گفت. «به دنبال آن هستیم تا فرایند خرید خودروهای وارداتی از شرکت ها را آسان تر کنیم. و بزودی شرایط جدید فروش خودروهای وارداتی را اعلام می کنیم. همچنین در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته ایم. و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین بار فروش این دسته از خودروها را آغاز می کنیم. که شرایط خرید به مراتب راحتتری را از خودروهای وارداتی دیگر دارند».

روند واردات خودرو

مهدی ضیغمی در مورد روند واردات خودرو گفت: «خوشبختانه روند ورود خودروهای خارجی به کشور در شرایط خوبی قرار دارد و در حال حاضر به دنبال آن هستیم که فرایند ترخیص و تحویل خودروها به مشتریان را سریع تر کنیم. از اواخر سال گذشته تیراژ قابل توجهی از خودروهای خارجی به گمرکات کشور رسیده اند و در سال جدید، به دلیل مدیریت فضای تخلیه خودروها، قراردادهای جدیدی را با گمرکات دیگر منعقد کرده ایم.

این روزها گمرکات خودرویی کشور حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را در خود جای داده اند و به دنبال ترخیص و تحویل هرچه سریعتر این خودروها هستیم. به عنوان مثال گمرک بندر شهید باهنر بندر عباس، میزبان تیراژ به مراتب بالاتری از خودروهای وارداتی نسبت به دوره قبلی واردات است و از ابتدای سال جاری، حجم قابل توجهی از خودروهای برقی و بنزینی خارجی به گمرک شهید رجایی آمده اند».

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت: «تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا سامانه فروش خودروهای وارداتی و سامانه فروش خودروهای برقی در اردیبهشت ماه اولین عرضه سال ۱۴۰۳ را انجام دهند. در عرضه های پیش رو در کنار عرضه خودروهای قبلی محصولات جدید تویوتا، هوندا، نیسان و… حضور دارند و در سامانه خودروهای برقی هم محصولات تمام الکتریکی از نشان های معتبر اروپایی و آسیایی به فروش خواهند رسید».

منبع: آخرین خودرو

خودرو
شناسه : 418315
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا