شهادت سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه در غزه

سه فرزند و نوه‌های اسمائیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پی حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، حمله هوایی اسرائیل به جنوب غزه باعث کشته‌شدن سه پسر و نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شد.

به نوشته الجزیره، هنیه در مصاحبه‌ای کشته‌شدن فرزندانش حازم، امیر و محمد به همراه تعدادی از نوه‌هایش در روز چهارشنبه را تأیید کرد. او گفت که آن‌ها در حالی که برای عید در کمپ آوارگان شاطی به دیدن اقوامشان می‌رفتند، هدف قرار گرفتند.

هنیه تأکید کرد: «با خون شهدا و درد مجروحان امید می‌آفرینیم، آینده می‌آفرینیم. استقلال و آزادی را برای مردم و ملت خود می‌آفرینیم». او افزود که از زمان آغاز جنگ، ۶۰ نفر از بستگانش از جمله برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هایش نیز کشته شده‌اند.

رهبر سیاسی حماس که مقر آن در کشور خلیج فارس قطر است. وحشیگری اسرائیل در غزه محکوم کرد و تاکید داشت که رهبران فلسطینی در صورت هدف قرار گرفتن خانواده‌ها و خانه‌هایشان از موضع خود کوتاه نخواهند آمد.

همه شهدای فلسطین فرزندان من هستند

او خاطرنشان کرد: «شکی نیست که این دشمن جنایتکار با روحیه انتقام‌جویی و آدم‌کشی و خون‌ریزی هدایت می‌شود به هیچ معیار و قانونی پایبند نیست. ما دیده‌ایم که اسرائیل همه چیز را در سرزمین غزه نقض کرده و پاکسازی قومی، نسل‌کشی و جابجایی دسته‌جمعی به راه انداخته است».

هنیه گفت که حمله علیه خانواده‌اش دلیلی بر «شکست» اسرائیل در ادامه رویارویی با مبارزان فلسطینی در غزه است. افزود که این اتفاق موضع این گروه در مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس را تغییر نمی‌دهد.

او تأکید کرد که حماس از خواسته‌های خود که شامل آتش‌بس دائمی و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان می‌شود، عقب‌نشینی نمی‌کند. متعهد شد که اسرائیل نمی‌تواند از طریق سیاست و گفتگو به اهداف خود دست یابد.

هنیه افزود: «اگر آن‌ها فکر می‌کنند که هدف قرار دادن فرزندان من در اوج این گفتگوها قبل از ارائه پاسخ جنبش (حماس) باعث تغییر موضع ما می‌شود. دچار توهم شده‌اند. خون فرزندان من از خون فرزندان ملت فلسطین رنگین‌تر نیست. همه شهدای فلسطین فرزندان من هستند».

منبع: اکو ایران

سیاسی
شناسه : 418327
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا