نفت در ۶ ماه اخیر به بالاترین میزان بهای خود رسید

در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد پاسخ تهران به تجاوز اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر احتمال تشدید تنش ها در خاورمیانه، بهای نفت به بیشترین میزان خود در شش ماه اخیر رسید.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، رسانه‌های غرب اعلام کرده اند. که رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای حملات پهپادی یا موشکی به مواضع خود از سوی ایران است. که ادعا شده ممکن است ظرف ۴۸ ساعت آینده انجام شوند.

در این میان و همزمان با گمانه‌زنی احتمال تشدید تنش ها در خاورمیانه، بازار نفت ناپایدار شده است. و تُجار نگران گسترش درگیری‌های خاورمیانه هستند.

بهای هر بشکه نفت خام برنت به ۹۲ دلار رسیده است. که بالاترین میزان از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر ۱۴۰۲) محسوب می‌شود. یعنی زمانی که گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

سخنگوی کاخ سفید امروز از اظهار نظر درباره گزارش‌ها درباره احتمال حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل خودداری کرد اما گفت: این یک تهدید قابل اجرا است و به نظارت بر وضعیت ادامه می دهیم.

پیش از این، شبکه سی بی اس به نقل از دو مقام ناشناس آمریکایی نوشت که در بدترین سناریوی ممکن برای اسرائیل، پیش بینی می شود که ایران تا ساعاتی دیگر حمله ای بزرگ را به تلافی حمله به کنسولگری آن در دمشق انجام داده و بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده ها موشک را به اهداف نظامی سرزمین های اشغالی پرتاب کند.

وزنامه وال استریت ژورنال نیز دیروز (۲۳ فروردین) در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ حمله به کنسولگری خود در دمشق را خواهد داد و تل آویو برای حمله مستقیم به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود.

منبع: ایرنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 418557
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا