آژیر خطر برای اقتصاد ایران

به گزارش سرویس اقتصاد کلان «جهان صنعت نیوز»؛ تابلوی بورس بیشتر به چراغ خطر و آژیر قرمز شبیه شده، دلار از مرز ۶۷هزار تومان گذشته، یورو به ۷۰هزار تومان رسیده و پوند انگلیس نیز از مرز ۸۲هزار تومان گذشته است. اوضاع اقتصادی کشور و مشخصا وضعیت بازار ارز و سکه و بورس و فرابورس البته در روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته نیز نامساعد بوده اما حالا در شرایطی این رکوردهای تازه در نرخ ارز به ثبت رسیده که کمتر از یک ماه پیش نیز چنین وضعیتی بر بازار ارز حاکم نبود.

دلار در حدود ۲۵روز گذشته، چیزی در حدود ۵ تا ۷هزار تومان افزایش قیمت داشته، است به همان نسبت ارزش پول ملی هم کاهش یافته است. در این اوضاع و احوال اما انتشار یکی، دو خبر در ۲۴ ساعت گذشته، باعث اوج‌گیری سطح تنش در منطقه شد.

اخباری که در فضای رسانه‌ای منجر به آن شد که باردیگر شاهد تشدید سطح تنش در منطقه افزایش باید.

پس از آنکه کاخ سفید در ساعات پایانی جمعه اعلام کرد که معافیت تحریمی همکاری هسته‌ای ایران و روسیه را برای سال‌جاری میلادی تمدید نکرده ، همین خبر، منجر به شکل‌گیری این انتظار شد که با آغاز هفته جدید نرخ ارز در کانال رشد قرار بگیرد. همزمان، خبر توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز که نیمروز گذشته ابتدا از سوی برخی منابع رسانه‌ای خارجی و سپس ازطریق چند خبرگزاری داخلی منتشر شد، بر موتور رشد افزود. پاسخ حمله تروریستی اسرائیل در شب گذشته نیز فضای مبهم را دو چندان کرده است و آینده اقتصاد ایران را بیش از گذشته مه آلود کرده است

اقتصاد کلانویدئو
شناسه : 418915
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا