چه کسانی نمی‌خواهند شنبه‌ها تعطیل شود؟

تعطیلات اخر هفته در ایران احتمالا به زودی دو روزه خواهد شد، اما همچنان یک مسئله باقی مانده، روز دوم تعطیل چه روزی است؟ درحالیکه بسیاری از فعالان اقتصادی تلاش می‌کردند تا تعطیلات آخر هفته در ایران به جای پنجشنبه و جمعه، جمعه و شنبه باشد، از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی چند روز پیش خبر رسید که روزهای شنبه تا چهارشنبه به عنوان روزهای کاری اعلام شده و بر این اساس شهرها و استان‌های دیگر هم مانند تهران، پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، این تصمیم اما حالا با مخالفت برخی از فعالان اقتصادی روبه‌رو شده است، اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای با آن مخالفت کرده است. بیش از ۱۴ هزار نفر هم تاکنون کارزاری که خطاب به رییس جمهور و رییس مجلس نوشته شده و خواستار تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه است را امضا کرده‌اند.

موافقان و مخالفان تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه چند استدلال دارند. آن‌هایی که خواهان تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه هستند، می‌گویند، منطبق نبودن تعطیلات آخر هفته در ایران با خارج از کشور می‌تواند تبعات اقتصادی خصوصا برای آن‌هایی که فعالیت‌های بین‌المللی دارند، داشته باشد.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اما درباره چرایی تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تاکید کرده است: «ما موافق تعطیلی شنبه بودیم. دلیل مربوط به فشار‌ها به مجلس و دولت برای تعطیل نشدن روز شنبه، مربوط به مبحث تاریخی یهودیان است.»

با این حال اعضای اتاق بازرگانی تهران تاکید کردند که رییس مجلس استفتایی از مراجع قم گرفته است. اما کشورهای مسلمان در نقاط دیگر دنیا چه روزهایی تعطیلند؟ در این ویدیو جزییات تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس را بررسی کردیم و به این پرسش پاسخ دادیم.

منبع: اکو ایران

عمومی
شناسه : 419484
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا