تلگرام در مسیر رکوردشکنی تعداد کاربران فعال

بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده این پلتفرم در مسیر دستیابی به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه قرار دارد.

به گزارش سرویس دانش و فن آوری جهان صنعت نیوز، پیام‌رسان تلگرام، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، احتمالا در یک بازه یک‌ساله، به رکورد یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دست خواهد یافت.

به نوشته رویترز، «پاول دورف»، بنیان‌گذار تلگرام، میزان توسعه این پیام‌رسان را به «آتش‌سوزی جنگلی» تشبیه کرده است. این میلیاردر روس در یک مصاحبه ویدئویی با تاکر کارلسن، خبرنگار آمریکایی، اعلام کرد: «از زمان حاضر و طی یک بازه یک‌ساله، ما از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور می‌کنیم.»

دورف که طبق تخمین‌ فوربس دارای ثروت ۱۵/۵ میلیارد دلاری است. اعلام کرده برخی دولت‌ها به دنبال افزایش فشار روی او بوده‌اند. اما تلگرام که اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، باید یک پلتفرم خنثی باقی بماند، نه یک بازیگر در صحنه ژئوپولیتیک.

واتس‌اپ به عنوان یکی از رقبای اصلی تلگرام، بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. فایننشال تایمز در ماه مارس گزارش داده بود زمانی که تلگرام به سودآوری برسد. مقامات این شرکت نسبت به عرضه سهام‌های آن در بورس‌های آمریکا اقدام خواهند کرد.

بنیان‌گذار تلگرام همچنین اعلام کرده زمانی که از آزادی بیان صحبت می‌شود. دولت‌ها بزرگ‌ترین چالش‌ها محسوب نمی‌شوند. بلکه رقیبان اصلی مانند اپل و آلفابت، چالش‌های بزرگ به حساب می‌آیند.

او افزود:‌ «پلتفرم‌های اپل‌ و آلفابت می‌توانند هر مطلبی را که می‌خوانید سانسور کنند و به تلفن‌های هوشمند دسترسی داشته باشند. این دو شرکت به تلگرام گفته بودند در صورتی که این پیام‌رسان با دستورالعمل‌های آن‌ها همراه نشود، دسترسی به دانلود تلگرام مسدود خواهد شد.»

منبع: اکو ایران

دانش و فناوری
شناسه : 419698
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا