مردم متضرر اصلی؛

ممنوعیت ادامه دارد

ممنوعیت واردات آیفون به ایران،  منجر به ظهور بازار سیاه و فروش قاچاق این محصول گران‌قیمت شده است.

 به گزارش سرویس فناوری «جهان صنعت نیوز»؛ در حال حاضر تنها آیفون مدل ۱۳ در ایران ریجستر می شود و با وجود مدل های بالاتر، وزارت ارتباطات اجازه ریجستر شدن دو مدل ۱۴ و ۱۵ آیفون را نمی دهد. این درحالی است که هر دو مدل به وفور در بازار یافت می شود و خریداران و طرفداران این تلفن دست به دامان راهکارهایی برای استفاده از مدل های بالاتر می شوند.

مدل ۱۳ آیفون اما داستان های دیگری دارد؛ از آنجا که دو سال از رونمایی این مدل گذشته و تولید آن متوقف شده است اما در ایران هنوز فروشندگانی هستند که سر مشتریان را با این عبارت که «انلاک» شده داریم، کلاه می گذراند این درحالی است که باتری همه آیفون های به اصطلاح صفر کیلومتر عوض شده است.

فروشنده های آیفون اما با سو استفاده از ممنوعیت واردات، قیمت این گوشی را دوبرابر بالاتر از مدل جدید آن عرضه می کنند. موضوعی که باعث اجحاف به مشتریان این تلفن محبوب در دنیا شده است.

مرغ دولت اما یک پا دارد و با وجود استقبال مردم از آیفون اجازه واردات مدل های جدید را نمی دهد؛ تاجایی که حتی زمزمه هایی از برخورد قانونی با فروشندگان آیفون هم به گوش می رسد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در درباره آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ موجود در بازار می گوید: از ابتدای سال ۱۴۰۳ برخورد با کالاهای محرز قاچاق تشدید می شود.

اخیرا شایعه ای منتشر شد که عده‌ای با راهکاری برای قابل استفاده کردن مدل‌های جدید آیفون دارند؛ دهقانی نیا در این رابطه می گوید شاید برای برهه‌ای از زمان تلفن‌های همراه قاچاق بتوانند از خدمات ارتباطات رادیویی استفاده کنند اما این امکان نیز از بین خواهد رفت. اپراتورهایی که به هر نحوی به گوشی‌های ۱۴ و ۱۵ خدمات می‌دهند، در حال خدمات دادن به گوشی قاچاق هستند.

اخبار برگزیدهدانش و فناوریویدئو
شناسه : 419723
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا