صدور هشدار زرد هواشناسی برای این استان ها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد در خصوص رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ را صادر کرد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، سازمان هواشناسی به استان های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استانهای تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برای فردا هشدار داده است.

هشدار سازمان هواشناسی برای احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی است.

این وضعیت برای روز شنبه یکم اردیبهشت ماه در استان های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان، ارتفاعات استانهای کردستان و کرمانشاه پیش بینی شده است.

در این هشدار نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی توصیه شده است.

منبع: ایرنا

عمومی
شناسه : 419762
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا