پیش شرط رشد بازار سهام؛

پیش بینی بورس ؛ امیدواری سیاسی یا نگرانی تکنیکالی؟!

هر چند با کاهش تنش‌های سیاسی امیدواری به گزارش‌های پیش بینی بورس بازگشته اما بر اساس یک تحلیل از شاخص کل، احتمالا این هفته شاهد روند نزولی بازار باشیم.

 به گزارش سرویس بورس «جهان صنعت نیوز»؛ کارشناسان معتقدند عوامل متعددی برای شتاب دادن به بازار سهام مورد نیاز است که در صورت شناسایی آنها از سوی سیاستگذار خوش بینی به پیش بینی بورس باز می‌گردد.

«جهان‌‌صنعت» در گفت‌و‌گو با یک کارشناس بازار سرمایه به بررسی مهم‌ترین عواملی پرداخته که آینده بورس در کوتاه‌مدت را تعیین خواهند کرد.

سایه سنگین شوک سیاسی از بازار سهام کنار رفت؟

نیلوفر اقوامی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با «جهان‌صنعت» اظهار کرد: در هفته چهارم فروردین‌ماه پس از پاسخ ایران به رژیم‌صهیونیستی به دلیل ترسو بودن عنصر سرمایه‌، شاهد تلاطم در بازارهای مالی از جمله بورس بودیم که عملکردی طبیعی در مواقع بحرانی است.

او ادامه داد: اما در رابطه با بازار سهام با حمایت‌های سازمان بورس و تشکیل جلسه اضطراری، در نهایت به کاهش دامنه نوسان یک درصدی برای سهام به مدت سه روز منجر شد

اقوامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در سال‌جاری اقدام سریع و هوشمندانه قبل از آغاز بازار پس از تنش سیاسی بود که نتیجه مقبولی را به همراه داشت. به علاوه در این شرایط شاهد حمایت‌های صندوق تثبیت و توسعه نیز بودیم که عملکرد خوبی را ثبت کردند. تجربه‌های قبلی نیز ثابت کرده است که سایه چنین ریسک‌هایی به زودی از بازار سهام رفع می‌شود و معمولا پس از این بحران‌ها بازار با اتمسفری سبز همگام می‌شود.

پیش بینی بورس: بازار سهام پتانسیل رشد دارد

این کارشناس بورس اضافه کرد: اخیرا رییس سازمان بورس در برنامه تلویزیونی حمایت خود را از بازار سهام صراحتا اعلام کردند که در این شرایط می‌تواند برای سهامداران بازار سرمایه چراغ امید را روشن کند، به گفته مسوولان قیمت سهام‌های حال حاضر بازار سهام به صورت متوسط ۲۵درصد زیر قیمت اوج سال ۱۳۹۹ است که در کنار گزارش‌های خوب بنگاه‌های اقتصادی مهر تایید بر ارزنده بودن بازارسرمایه می‌گذارد. همین موضوع منجر می‌شود که در پیش بینی بورس انتظار پتانسیل جهش قیمت سهام را در سال‌جاری داشته باشیم.

چه عواملی برای رشد بازار لازم است؟

او افزود: در سال‌جاری مواردی همانند اعلام نرخ دلار نیما‌، نرخ‌گذاری صنایع، قیمت‌های جهانی، تجدید ارزیابی شرکت‌ها‌، گزارش خوب شرکت‌ها و معاملات خوب بورس کالا در کنار ارزنده بودن و جاماندگی از رشد بورس نسبت به بازارهای موازی می‌تواند برای شروع روند صعودی بازار سرمایه تاثیر‌گذار باشد‌. همانطور که در رابطه با خبر نرخ تسعیر ارز بانکی‌ها شاهد بودیم که با اعلام این نرخ توسط بانک مرکزی تاثیر مثبتی در صنعت بانکداری به جای گذاشت و به‌نظر می‌رسد که اگر این خبر با همزمانی ریسک‌های سیستماتیک همراه نبود تاثیر مثبت بسزایی را بر بازار سهام می‌گذاشت. در نهایت امیدواریم با حمایت‌های مجدد دولتمردان از بازار سرمایه و تشویق به سرمایه‌گذاری در کنار اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران شاهد ورود پول و بالارفتن ارزش و حجم معاملات در آینده‌ای نزدیک باشیم.

پیش بینی بورس هفته؛ تحلیل تکنیکال شاخص کل

بر اساس تحلیل تکنیکال شاخص کل، یک سناریو برای پیش بینی بورس ادامه روند نزولی بازار سهام در هفته جاری است. بر این اساس با نزول قیمتی شاخص کل تا سطح ۲۲۰۰ هزار واحد طی هفته گذشته، روند فرسایشی طی هفته جاری در قالب موج B محتمل بوده و پس از آن احتمال نزول مجدد تا سطح میدلاین کانال موازی رسم شده (۲۱۷۵ هزار واحد) محتمل خواهد بود.

پیش بینی بورس هفته

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 419928
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا