نوبت اول کنکور برگزار شد

وزیر علوم با اعلام برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، محمد علی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، در دانشگاه الزهرا در جمع خبرنگاران گفت. تعداد داوطلبان در گروه‌های مختلف، متفاوت است و گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب، بیشترین متقاضی را داراست. و گروه‌های انسانی، ریاضی، هنر و زبان در رتبه بعد قرار دارند.

وزیر علوم تصریح کرد: بزرگترین تفاوت کنکور امسال درخصوص زمان برگزاری آن است. براساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ما مکلف هستیم. که در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم و طبیعی است این دو نوبت کنکور فاصله‌ای متناسب داشته باشد. اما امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان، فاصله برگزاری بین دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ زیاد نیست و نوبت دوم در تیرماه برگزار خواهد شد.

زلفی‌گل ادامه داد: خوشبختانه با برگزاری دو نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی‌هایی که داوطلبان و خانواده‌ها دارند برطرف می‌شود، چون بالاخره در دو نوبت می‌توانند شرکت کنند و نتیجه ۴ نوبت کنکور برای ان‌ها محاسبه‌ می‌شود و دوسال نیز نتایج کنکور آن‌ها ذخیره می‌شود؛ در نتیجه می‌توانند براساس اینکه در کدام یکی از چهار کنکور رتبه بهتری را کسب کرده‌اند انتخاب رشته‌ کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: البته نمرات تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، چون طبیعی است که سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است و سازمان سنجش سعی می‌کند این تراز را انجام دهد تا عدالت آموزشی در انتخاب رشته رعایت شود.

منبع: ایلنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 421087
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا