چه میزان کالای اساسی در فروردین وارد شد؟

تخلیه کالاهای اساسی از بنادر در اولین ماه سال جاری به بیش از 2 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 61 درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، بررسی روند ترخیص کالای اساسی در فروردین ماه نشان می‌دهد. بیشترین ترخیص در میان اقلام اساسی به «روغن» رسید. براساس داده‌های سازمان بنادر و دریانوردی. میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل «جو»، «ذرت»، «سویا»، «برنج»، «شکر» و «روغن» در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن بوده است.

وضعیت ترخیص کالای اساسی

با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت ترخیص، «جو» رشد ۱۲۶ درصدی، «ذرت» رشد ۵۹ درصدی. «سویا» رشد ۱۴۹ درصدی، «شکر» رشد ۱۰۰ درصدی و «روغن» رشد ۳۰۴ درصدی داشتند.

با توجه به داده‌‌های اعلام شده می‌توان گفت، میزان تخلیه «جو» طی فروردین‌ماه سال جاری معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود. که حاکی از رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. و میزان تخلیه «ذرت» طی یک ماهه نخست ۱۴۰۳ معادل یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ تن بود. که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است.

از سوی دیگر در نخستن ماه سال جاری تخلیه «سویا» معادل ۵۷۷ هزار و ۹۵۸ تن بود که رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه «برنج» نیز طی مدت مذکور معادل سه‌هزار و ۵۲۳ تن برآورد شده است.

براساس داده‌های اعلام شده میزان تخلیه «شکر» طی یک ماهه نخست سال جاری معادل ۴۰ هزار و ۹۴۴ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه «روغن» در این ماه معادل ۱۲۲ هزار و ۷۴۳ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۳۰۴ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

براساس داده‌های اعلام شده تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی یک ماهه نخست سال جاری شامل ۸۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه کامیون و سه‌هزار و ۴۴۶ واگن بود که از این تعداد هفت‌هزار و ۴۴۳ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

منبع: اکوایران

صنعت و معدن
شناسه : 421110
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا