حماس شرط خود را برای آزادی اسرای اسراییلی اعلام کرد

نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه گفت که این جنبش بدون توقف جنگ و خروج نیروهای اسرائیل از غزه، هرگز اسرای اسرائیلی را آزاد نخواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، «خلیل الحیه» نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه در گفت‌گو با الجزیره از اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص امکان دست‌یابی به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه استقبال کرد.

یک مقام‌ ارشد حماس نسبت به صدور بیانیه مشترک ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا به منظور متقاعد کردن این جنبش فلسطینی برای پذیرش آتش بس واکنش نشان داد.

الحیه گفت: ما نمی‌خواهیم اسرای صهیونیست را نزد خود نگه داریم و برای آزادی آن‌ها در چارچوب توافق و مذاکرات جدی، کاملا قاطع هستیم.

وی بیان کرد: عدم پیشرفت مذاکرات تا این لحظه به خاطر سرسختی رژیم صهیونیستی بوده است. او تصریح کرد: منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی و واسطه‌ها به پیشنهادات مطرح شده هستیم.

درخواست ۱۷ کشور از حماس

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه، خاطرنشان کرد: مشکل حقیقی، عدم موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس و خروج از نوار غزه است. رژیم صهیونیستی با طرحی پیشنهادی برای آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۰ اسیر محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی مخالفت کرد.

وی در ادامه گفت: فشارهایی بر قطر برای تخریب وجهه آن و واداشتن دوحه به اعمال فشار بر حماس وارد شده است. ما به وساطت قطر و مصر پایبندیم اما هرگز چیزی را که با منافع ملت فلسطین در تضاد باشد، نخواهیم پذیرفت.

الحلیه همچنین گفت مقاومت فلسطین بدون توقف جنگ و خروج نیروهای صهیونیست از غزه، هرگز اسرای اسرائیلی را آزاد نخواهد کرد.

ایرنا

سیاسی
شناسه : 421194
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا