دفترچه سوالات نوبت اول کنکور منتشر شد

دفترچه سئوالات ۴ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، همزمان با پایان اولین روز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در دو نوبت صبح و عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه جاری برگزار شد، دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

رییس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می شود. چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می شود

بر این اساس داوطلبان گروه های «علوم ریاضی»، «علوم انسانی»، «هنر» و «زبان های خارجی» می توانند دفترچه سئوالات خود را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.

در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

برگزاری در دو نوبت صبح و عصر

بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب مرحله نخست کنکور ۱۴۰۳ امروز طی ۲ نوبت صبح و عصر برای کسب صندلی دانشگاه‌ها به رقابت می‌پردازند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

داوطلبان آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه رقابت کردند.

رقابت داوطلبان هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز آغاز شد.

در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 421195
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا