تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای سال تا ۷ اردیبهشت ماه ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای کالا‌های اساسی تامین شده است.

به گزارش سرویس اخبار طلا و ارز جهان صنعت نیوز، طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت. تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار. برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم. و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است. و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است. که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده. و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت. تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طلا و ارز
شناسه : 421527
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا