رکود مسکن به هسته سخت رسید

بازار مسکن وارد مرحله هشدار شده است.نه خریداری هست و نه فروشنده ای؛ وضعیت رسما رکود تورمی است.

به گزارش سرویس مسکن «جهان صنعت نیوز»؛ پیش از آغاز سال جدید، کارشناسان بخش مسکن نسبت به تبعات تعمیق رکود تورمی هشدار دادند؛ شرایطی که در سال گذشته به‌طور مستمر گریبانگیر متقاضیان مسکن بود.

در حالی که شرایط رکودی در بازار مسکن، مدام شدیدتر می‌شود، به نظر می‌آید که دولت به‌خاطر راه‌اندازی سریع طرح‌های مسکن‌سازی، اندکی آسوده‌خاطر است. با این وجود برخی کارشناسان مسکن می گویند که در سه ماه نخست قطعا شاهد افزایش نرخ تورم مسکن خواهیم بود و دولت باید چنین هشداری را جدی گرفته و خود را برای هرگونه تنشی آماده کند.

افزایش افسارگسیخته قیمت ها در دوسال گذشته در کنار رکودی که از سال قبل بر بازار مسکن حاکم شده، در حالی است که بخش مسکن و ساختمان جزو وعده‌های رییس‌جمهور و دولت سیزدهم بود، اما در مقام اجرا آنچه که مشاهده شده، این است که از یکسو در کنترل تورم و به طور خاص، کنترل نهاده‌های تولید، دولت نتوانسته اثرگذاری داشته باشد و از سوی دیگر، در حوزه رفع رکود در بازار مسکن توفیق آن‌چنانی نداشته است.

در عین حال، که به نظر می‌رسد دولت تمایل آن‌چنانی هم برای رفع معضلات حوزه رکود صنعت ساختمان نداشته و شاید هم سیاست‌های انقباضی که دولت در این حوزه داشت، به نوعی تداوم رکود را در بازار مسکن رقم زده است.

کارشناسان می گویند ، تورم به زودی در بازار مسکن نقش‌آفرین خواهد بود و افزایش قیمت مسکن دور از ذهن نیست، این در حالی است ک در حوزه رکود هم به نظر می‌رسد شکاف عمیقی که امروز در حقوق و دستمزد و منابع درآمدی مردم وجود دارد، باز هم نقش خود را در حوزه مسکن و ساختمان خواهد داشت.

اخبار برگزیدهمسکنویدئو
شناسه : 421581
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا