صنعت بیمه چطور برای انقلاب اطلاعاتی آماده می‌شود؟

به گزارش سرویس بانک و بیمه «جهان صنعت نیوز»؛ مدیران سنتی دست و پای توسعه صنعت بیمه را بسته‌اند. مدیرانی که نه تلاشی برای به روز شدن و حرکت در جریان جهانی می کنند و نه حتی سازمان هایشان را چابک کرده‌اند که از رشد سریعی که دنیا را فراگرفته جا نمانند. البته که بخشی از این کندی به دلیل بسته بودن درهای اقتصاد ایران به روی بازارهای جهانی است، اما در همین فضای گلخانه ای هم هیچ تحرکی دیده نمی شود که اگر زمانی تحریم‌ها برداشته شد، صنعت بیمه ایران آماده اتصال با دنیا شود. این کار الزاماتی هم دارد که باید به دقت دنبال شود. سازوکارها و نقشه راهی که دکتر حسین ساسانی، نظریه‌پرداز توسعه پایدار و عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین در گفتگو با جهان صنعت به آن اشاره کرده است.

دکتر ساسانی می گوید: مشتری مداری، سرعت و انعطاف پذیری در توسعه محصول بیمه امروز به یک ضرورت بی چون و چرا تبدیل شده است. از آنجایی که شرکت‌هایی مانند آمازون و نتفلیکس سطح انتظارات مشتریان را بالا برده اند، پس بیمه‌گر آینده هم باید از این روند پیروی کند. و برای همه مقاصد آمادگی داشته باشند و بدانند که از آن آینده‌ای صحبت می ‌کنیم، همین حالا، امروز و اکنون است.
او براین باور است که حضور پررنگ مدیران سنتی در صنعت بیمه، زمان عرضه عملکرد کسب‌و‌کارهای بیمه را با توقف طولانی روبرو کرده و یا حرکت به سمت بهبود با گام‌های آهسته پیش می‌رود هرچند باید نظارت دست‌وپاگیر نهادهای حکمرانی، و حاکم بودن فرهنگ بروکراسی هم به این شرایط اضافه کرد اما ضروریست، فعالیت‌های بیمه‌ای هم به فردی با تخصص بیمه سپرده شود.
نظریه‌پرداز توسعه پایدار و عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین در بخشی از گفت وگوی تفضیلی خود با روزنامه جهان صنعت تاکید می کند:شرکت‌های بیمه‌ای مستلزم پرورش «رهبران‌و‌‌مدیران‌فردا» هستند مدیرانی که بتوانند با استفاده حداکثری از فرصت های انقلاب اطلاعاتی سوم تنوع در این صنعت ایجاد کنند که نه فقط در محصول خروجی تحول ایجاد شود، بلکه برای نیروی انسانی شاغل در این صنعت آنچنان انگیزه ای بوجود آید که نیروی انسانی هرصبح به اشتیاق آمدن به محل کارش ازخواب برخیزد.

بانک و بیمهویدئو
شناسه : 422012
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا