میانگین خدمت سربازی چند ماه است؟

رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: باتوجه به منطقه عملیاتی و وضعیت بومی یا غیربومی بودن سربازان و با لحاظ کسری خدمت‌های تاهل و فرزندآوری و ... میانگین مدت خدمت در حال حاضر حدود ۱۴ ماه است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سردار سلیمان جرجم اعلام کرد: با عنایت و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت وظیفه عمومی در نیروهای مسلح، باتوجه به منطقه عملیاتی و وضعیت بومی یا غیربومی بودن سربازان با سه ماه کاهش از ۱۷ تا ۲۴ ماه به ۱۴ تا ۲۱ ماه کاهش تقلیل یافته است. با لحاظ کسری خدمت‌های تاهل و فرزندآوری، ایثارگری، بسیج و مهارت‌آموزی، میانگین مدت خدمت در حال حاضر حدود ۱۴ ماه است.

رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح افزود: بنابراین میانگین خدمت ۱۴ ماهه پیش‌بینی شده در ماده ۱۰۲ برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده است.

سردار جرجم بیان کرد: همچنین با عنایت معظم‌له خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف هستند.

وی ادامه داد: موضوع معافیت با ۳۵ سال سن و دو فرزند هنوز قانون نشده است. چرا که این موضوع در مجلس تصویب شده اما شورای نگهبان آن را تایید نکرده و مجدد به مجلس برگشت داده است. پس در وهله اول فعلا این موضوع “قانون” نیست. تا این شرایط برای معافیت تبدیل به قانون نشود و ابلاغ نشود، ستاد کل اعلام نظری نمی‌کند.

رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: برابر با قانون تمامی فرزندان ذکور باید دوره آموزش‌های نظامی را طی نمایند مگر اینکه معافیت های پزشکی داشته باشند. طی این دوره آموزشی الزامی است و ارتباطی با میزان تامین منابع انسانی نیروهای مسلح ندارد.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 422211
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا