چه نوع لوله پلی اتیلنی برای کشاورزی مناسب است؟

همانطور که می دانید لوله های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که در مقاله میخواهیم به بررسی همه آنها و انتخاب مناسب ترین آن به شما کمک کنیم.

لوله پلی اتیلن یکی از بهترین راه های انتقال آب محسوب شده که در حوزه های مختلفی از جمله کشاورزی ، باغداری ، صنعت ، فاضلابی و آب شرب استفاده می شود. این لوله ها که از مواد اولیه پلی اتیلن تشکیل شده اند یکی از منجی های حل مشکل بحران آبی در ایران خواهند بود.

لوله های پلی اتیلن انواع مختلفی دارد و در ۳ استاندارد PE40 و PE80 و PE100 تولید می شوند. این استاندارد ها تقریبا جهانی بوده و در کشور های دیگر نیز استفاده می شوند.

لوله پلی اتیلن با دو روش رول و شاخه بسته بندی می شود. رول ها در اندازه های ۱۰۰ تا ۴۰۰ متری در بازار وجود دارند و شاخه ها نیز در اندازه های ۶ تا ۱۲ متر تولید می شوند.

لوله مناسب کشاورزی

اگر میخواهید برای مزرعه یا باغ خود مقداری لوله تهیه کنید باید قبل از هر اقدامی با یک مهندس کشاورزی مشورت کنید. خرید لوله مناسب برای مزرعه می تواند ۹۰درصد مصرف آب را کاهش دهد. اگر میخواهید لوله پلی اتیلن بخرید قبل از آنکه برند و قیمت را مشخص کنید حتما باید ابعاد صحیح لوله را بدانید.

یک لوله با قطر دهانه کوچک می تواند باعث افزایش هزینه های شما شود و یک لوله با قطر دهانه بزرگتر نیز ممکن است هزینه های شما را بالا ببرد.

سعی کنید سایز لوله را حتما با کمک یک متخصص پیدا کنید. پیمانکار و نصاب لوله پلی اتیلن در همه مناطق ایران وجود دارند که تجربه آنها به شما کمک خواهد کرد تا بدون نگرانی سایز لوله را مشخص کنید.

لوله هایی که رول می شوند

لوله های پلی اتیلنی که از سایز ۱۶ تا ۱۲۵ تولید می شوند امکان رول شدن دارند. همچنین حتما باید ضخامت جداره این لوله ها به قدری باشد تا امکان خم کردن آنها محیا باشد.

چه فشار اتمسفر هایی امکان رول شدن دارند؟

در استاندارد PE80 حداقل فشار اتمسفر باید ۶ و در استاندارد PE100 حداقل فشار اتمسفر باید ۸ باشد. اگر لوله ای با فشار بار پایین تر بخرید امکان رول شدن آن وجود ندارد و باید آنرا بصورت شاخه ای تحویل بگیرید

لوله هایی که رول نمی شوند

سایز ۱۲۵ آخرین سایزی است که لوله را می توان لوله را رول کرد. سایز های بزرگتر از آن به هیچ عنوان امکان رول شدن ندارند

لوله پلی اتیلن مناسب با قیمت کارخانه از کجا بخریم؟

یکی از سوالات مهم همه کشاورزان و باغداران برای خرید لوله پیدا کردن سرچشمه است! با خرید لوله پلی اتیلن از منشا اصلی می توانید از پرداخت هزینه های دلالان خود را معاف کنید! همچنین لازم است تا بدانید کارخانه های بسیار زیادی در کشور وجود دارند که لوله پلی اتیلن با کیفیت زیاد تولید می کنند. در کنار این کارخانه ها، تولیدکنندگان ضعیف با تولیدات بی کیفیت نیز بسیار دیده می شود.

ما توصیه می کنیم اگر میخواهید لوله پلی اتیلن با کیفیت بالا بخرید سری با کارخانه هایی نظیر باران پلیمر کیا بزنید. این کارخانه علاوه بر کیفیت بسیار بالا قیمت بسیار پایینی نیز دارد. اکثر محصولات این کارخانه صادر می شود و بخشید از محصولاتش نیز در بازار های ایران به فروش می رسد.

قیمت لوله پلی اتیلن را چطور پیدا کنم؟

برای بدست آوردن قیمت لوله پلی اتیلن کافیست تا قیمت لوله پلی اتیلن را در گوگل سرچ کنید و قیمت های بروز را ببینید. سعی کنید بروز ترین لینک را باز کنید تا مطمئن شوید به جای مناسبی مراجعه کرده اید.

قیمت لوله پلی اتیلن در باران پلیمر ۵ نرخی است که در ادامه به بیان هر یک از آنها می پردازیم:

  • قیمت لوله پلی اتیلن تک ستاره باران: این لوله ها مناسب برای کشاورزی می باشند. این لوله در انتقال آب شرب جایی ندارد. باران تک ستاره دارای ضمانت کتبی ۱۰ ساله از کارخانه بوده و تقریبا لوله مناسبی محسوب می شود
  • قیمت لوله پلی اتیلن دو ستاره باران: این لوله ها کیفیت بهتری از لوله های تک ستاره داشته و دارای ضمانت ۱۰ ساله کارخانه می باشند.
  • قیمت لوله پلی اتیلن سه ستاره باران: این لوله ها دارای کیفیت بسیار زیادی هستند و مناسب همه پروژه ها اند. باران سه ستاره پر فروش ترین محصول پلی اتیلن است
  • قیمت لوله پلی اتیلن ۵ ستاره باران: یکی از بی نظیر ترین و با کیفیت ترین لوله های موجود در بازار منطقه محسوب شده که خواهان زیادی میان ترک های همسایه  کرد های عراقی دارد. این لوله ها نیز دارای ۱۰ سال ضمانت کتبی کارخانه اند.
  • قیمت لوله پلی اتیلن ۵ ستاره پلاس باران: این لوله با تضمین ۵۰ سال عمر مفید و ۲۰ سال ضمانت تعویض به خریداران عرضه می شود. این لوله ها کاملا بی رقیب در بازار داخلی و خارجی است. فرایند تولید این لوله با دستگاه های گران و مدرن انجام می شود. همچنین  باران پلاس برای پروژه های مهم و کشاورزان حرفه ای توصیه می شود. 

***این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی
شناسه : 422380
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا