حسین امیر عبداللهیان؛

ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را آزاد کرد

حسین امیرعبداللهیان گفت: همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کردیم.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه استونی تاکید کرد که ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده است.

در گفت‌وگوی تلفنی امروز «پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳» «مارگوس تاساکانا» وزیر امور خارجه استونی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل‌کشی و جنایات اسرائیل در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش‌بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر اسرائیل در غزه تلاش کنند.

آزادی خدمه کشتی توقیف‌شده

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف‌شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف‌شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد. اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیر‌قابل اجتناب است.

وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

او از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف‌شده قدردانی کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 422663
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام…
    بنزین برای هر شخص به کارت ملی داده شود بهتر است….
    الان بنده ماشین دارم اما کارت سوخت به من داده نمیشه پمپ بنزین ها هم که چندروزه اصلا بنزین آزاد نمیدهندواقعا ماندیم چکارکنیم؟ آخه اون نفهمی که ذره عقل وفکر نداره…فکر نمیکنه که کسی که کارت سوخت نداره و آزاد هم بهش داده نمیشه چکارباید بکنه؟لااقل آزاد ۳یا۵تومن بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا