بهترین کولر آبی بازار کدام است؟

کم‌کم به روزهای گرم سال که نزدیک می‌شویم، مردم خود را برای خرید بهترین سیستم سرمایشی آماده می‌کنند. یکی از سیستم‌های سرمایشی پرطرفدار در ایران، کولر آبی است. کولرهای آبی انواع مختلفی دارند و برای نصب در فضای خارج از ساختمان طراحی و تولید شده‌اند. این نوع کولر در مناطقی با آب‌وهوای گرم و خشک کاربردی‌تر است و به‌راحتی می‌تواند با کمک سلولز و پوشال و در اثر سرمایش تبخیری مرطوب، هوای گرم را به هوای مطبوع و خنک تبدیل کند. در این مطلب، قصد داریم انواع و نکات مربوط به خرید یک دستگاه کولر آبی خوب را توضیح دهیم و چند مورد از برندهای معروف و پرفروش این محصول در بازار ایران را معرفی کنیم.

انواع کولر آبی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

کولرهای آبی برای استفاده در مناطقی با آب‌وهوای گرم و خشک مناسب هستند و نسبت به کولرهای گازی قیمت ارزان‌تری دارند. از ویژگی‌های مثبت دیگر این سیستم‌های سرمایشی می‌توان به هزینه تعمیر پایین در صورت نیاز و تولید نکردن گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد. در ادامه، با انواع کولرهای آبی آشنا خواهید و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا خواهید شد:

کولرهای آبی معمولی یا پوشالی

کولرهای آبی معمولی یا پوشالی معروف‌ترین، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نوع این محصول هستند و قیمت ارزان‌تری نسبت به تمام مدل‌ها دارند. از ویژگی‌های مثبت دیگر این کولر می‌توان به مصرف برق پایین آن اشاره کرد.

کولرهای آبی سلولزی

کولرهای آبی سلولزی نسبت به کولرهای معمولی قیمت بالاتری دارند و به‌جای پوشال در ساختار آن‌ها پد سلولزی مواج به کار رفته است. خنک‌کنندگی بیشتر، بدنه مستحکم، کارایی و طول عمر بالا، جلوگیری از ورود حشرات موذی و کاهش حساسیت، مهم‌ترین ویژگی کولرهای آبی سلولزی است.

کولرهای آبی پرتابل

ویژگی‌هایی مانند مصرف پایین برق، عدم نیاز به کانال‌کشی، مناسب برای قرار دادن در اتاق و فضاهای کوچک، چرخ‌دار بودن پایه‌های برخی از مدل‌ها، قابلیت تنظیم باد به چهار جهت و حمل‌ونقل آسان، کولرهای آبی پرتابل را به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های این محصولات تبدیل کرده است.

کولرهای آبی رومیزی‌

کولرهای آبی رومیزی کوچک‌ترین انواع این محصول هستند و برای قرار دادن روی میز در اتاق‌های کوچک کاربرد دارند‌. برخی از این کولرها به وسیله باتری و آداپتور کار می‌کنند.

کولرهای آبی پنجره‌ای

از نام کولرهای آبی پنجره‌ای مشخص است که دستگاهی است که برای نصب در پنجره طراحی و تولید می‌شود. باوجود نوع این کولر آبی، خنک‌کنندگی بسیار بالایی دارد و بااینکه صدای زیادی هنگام کار کردن به وجود می‌آورد، باز هم طرفداران خود را حفظ کرده است.

کولرهای آبی صنعتی

در محیط‌هایی که مساحت آن‌ها بیشتر از ۲۰۰ مترمربع باشد، از کولرهای آبی صنعتی استفاده می‌شود. برخورداری از قدرت هوادهی بسیار بالا، ابعاد بزرگ، بهره‌مندی از تکنولوژی اینورتر و نشانگر زمان تعویض پوشال و قدرت خنک‌کنندگی محیط‌های بزرگ از ویژگی‌های مهم این نوع کولر است.

در زمان خرید کولر آبی به چه نکاتی باید توجه شود؟

نکاتی که در زمان خرید انواع مختلف کولرهای آبی حتماً باید موردتوجه قرار گیرد، شامل موارد زیر است:

  • توجه به ظرفیت کولر و هم‌خوانی آن با متراژ و مساحت محیط

  • توجه به برچسب انرژی کولر و میزان مصرف برق این دستگاه

  • توجه به اعتبار گارانتی و مدت زمان خدمات پس از فروش محصول

  • توجه به کیفیت قطعات به‌کاررفته در ساخت کولر

  • توجه به شهر محل سکونت هنگام خرید

  • خرید کولرهای آبی برای شهرهایی با آب‌وهوای گرم و خشک

  • توجه به کیفیت جنس و ضخامت بدنه کولر

  • توجه به نوع و شناخت بهترین برند‌های تولیدکننده کولرهای آبی

  • توجه به قیمت کولر آبی و متناسب بودن آن با بودجه شخصی

افرادی که در زمان خرید کولر به این نکات توجه دارند، معمولاً با توجه به محیطی که قرار است در آن از کولر استفاده کنند، یک کولر آبی خوب و باکیفیت را خریداری می‌کنند.

آشنایی با پرفروش‌ترین برندهای کولر آبی موجود در بازار کشور

برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع مختلف کولرهای آبی مشغول به فعالیت هستند؛ اما مردم به خرید کولر آبی تولیدشده توسط برندهای مطرح و باکیفیت تمایل بیشتری نشان می‌دهند. از پرفروش‌ترین برندهای این محصول می‌توان موارد زیر را نام برد:

کولر آبی آبسال

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای کولر آبی در بازار ایران توسط شرکت آبسال تولید می‌شود‌. این شرکت در تولید محصولات خود از پرقدرت‌ترین الکتروموتورها استفاده می‌کند و با کمترین مصرف انرژی، بالاترین بازدهی را دارد.

کولر آبی برفاب

کولر آبی برفاب نیز یکی دیگر از محصولات پرفروش بازار است و طرفداران زیادی دارد. کولرهای آبی تولیدشده توسط شرکت برفاب، به دلیل رعایت استانداردهای بین‌المللی به خارج از ایران هم صادر می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند عبارت‌اند از: بدنه از جنس ورق گالوانیزه، کیفیت بالای ساخت، مقاومت در برابر نور خورشید، قدرت خنک‌کنندگی بالا و مصرف پایین برق‌.

کولر آبی آزمایش

برند آزمایش جزو قدیمی‌‌ترین برندهای تولیدکننده کولر آبی در ایران است و محصولات آن ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. کولرهای آبی آزمایش موجود در بازار دارای دو مدل پوشالی و سلولزی هستند. قیمت کولر آبی سلولزی آزمایش بالاتر از مدل پوشالی بوده و کارایی و قدرت خنک‌کنندگی آن‌ها باعث جلب رضایت تمام مصرف‌کننده‌ها شده است.

کولر آبی البرز

کولر آبی سلولزی البرز هم به دلیل کیفیت و کارایی بالا، محصول پرفروشی‌ است و با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس‌ازفروش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

کولر آبی سپهر الکتریک

در شهرک صنعتی البرز واقع در قزوین، کارخانه‌ای وجود دارد که در زمینه تولید کولرهای آبی با برند سپهر الکتریک فعال است. راندمان بالا، مقاومت در برابر خورشید، عدم تولید صدای زیاد، قدرت خنک‌کنندگی بالا، کولر آبی سپهر الکتریک را نیز به محصولی پرفروش تبدیل کرده است.

کولر آبی انرژی

برند انرژی نیز به‌عنوان یک برند قدیمی سابقه درخشانی در زمینه تولید کولرهای آبی دارد و کولر آبی انرژی مدل سلولزی در گروه پرفروش‌ترین کولرهای آبی موجود در بازار قرار گرفته است‌.

کولر آبی جنرال

برند جنرال نیز از برندهای ایرانی مطرح در زمینه تولید انواع کولر آبی و کولر گازی به‌شمار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل‌های مختلف کولر آبی جنرال، می‌توان مواردی مانند قدرت بالای موتور، دوام و طول عمر بالا و کیفیت بدنه آن‌ها را نام برد.

کولر آبی لورچ

یکی از برندهای تولیدکننده انواع کولرهای آبی پوشالی، سلولزی، پرتابل، رومیزی و غیره که به دلیل تولید محصولات باکیفیت و رعایت استانداردهای بین‌المللی به پرفروش‌ترین برند بازار تبدیل شده، کولر آبی لورچ است. ظاهر زیبای کولرهای آبی لورچ به‌خوبی نشان از کیفیت آن‌ها دارد‌.

خرید کولر آبی با ارزان‌ترین قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر با کمک جستجوگر کالای ایمالز

در این مطلب شما عزیزان را با انواع مختلف کولرهای آبی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کردیم. اگر قصد دارید بهترین قیمت کولر آبی موردنظر خود را پیدا کرده و به صورت آنلاین خریداری کنید، از موتور جستجوگر کالای ایمالز کمک بگیرید. این موتور جستجوگر با معرفی فروشگاه‌های اینترنتی مختلف به کاربران خود، شرایطی فراهم کرده است تا خریداران و مشتریان بتوانند باهم ارتباط برقرار کنند و با مقایسه قیمت‌ها، کولر آبی برندهای مختلفی مانند آبسال، برفاب، آزمایش، البرز، سپهر الکتریک، انرژی، جنرال و لورچ را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنند.

***این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست.

خواندنی
شناسه : 423086
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا