آخرین مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه اعلام شد

مرحله سوم طرح کالابرگ از ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ شروع شده و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادکلان جهان صنعت نیوز، آخرین مهلت استفاده از طرح کالابرگ فجرانه اعلام شد. در همین راستا زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه امسال مشخص شد.

سیدرضا یحیوی (مشاور معاون اقتصادی و رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) درباره تداوم اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در سال جاری اعلام کرد: در حال حاضر طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در حال اجراست. منابع آن برای مدت سه ماه در نظر گرفته شده بود که در صورت تامین منابع، همین مدل ادامه پیدا خواهد کرد. اما اگر منابع تامین نشود چند مدل طراحی و به دولت ارائه خواهد شد. در صورت موافقت با یکی از مدل‌های ارائه شده، اجرا خواهد شد.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شده است.

مشاور معاون اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است: «حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است، اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.»

براساس اعلام وزارت رفاه مرحله سوم طرح کالابرگ از ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ شروع شده. برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. از زمان شروع طرح تا ۹ اردیبهشت، به صورت میانگین روزانه بیش از ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم انجام شده است.

لازم به ذکر است، طی ۸۰ روز طرح فجرانه توزیع حدود ۱۳۹ میلیون بسته غذایی صورت گرفته است.

ایسنا

اقتصاد کلان
شناسه : 423405
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا