گروسی درباره اجرای بیانیه چهارم مارس چه پیشنهاد داد؟

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است، پس از دیدار با امیرعبداللهیان عنوان کرد که پیشنهادهایی را درباره روند اجرای بیانیه چهارم مارس ارائه کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است. پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد. که پیشنهادهایی را درباره روند اجرای توافق با ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی موسوم به بیانیه چهارم مارس ارائه کرده است.

رافائل گروسی روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر توشت. در دیدار با حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه ایران) و علی باقری کنی (معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران). مجموعه‌ای از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیانیه مشترک چهارم مارس با هدف احیای روند اعتمادسازی و افزایش شفافیت پیشنهاد کردم.

وی ساعاتی پیش به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران و دیدار با برخی از مقامات ایران وارد تهران شد.

مدیرکل آژانس پیشتر در گفت‌وگو با رسانه‌ها ادعا کرده بود. که روند اجرای این بیانیه برای حل‌وفصل مسائل پادمانی متوقف شده است.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران

ادعاهای پادمانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ریشه در اسناد جعلی رژیم صهیونیستی دارد. که با هدف امنیتی سازی پرونده هسته‌ای ایران، در اختیار رسانه‌ها و مقامات آژانس قرار می‌گیرد. آنچنان که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنج سال پیش و در پی خروج آمریکا از برجام. ادعای کشف آثار اتمی در مکان‌های اعلام نشده در ایران را مطرح کرد. و ماجرا توسط رسانه‌های غربی دامن زده شد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده، همواره تاکید کرده است. که تعهدات کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست. با این حال اسفند ۱۴۰۱ در جریان سفر ۲ روزه رافائل گروسی به تهران. به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان این سازمان، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد.

در پی این توافق، جلساتی در سطح کارشناسی برگزار شد. و با تعاملات انجام شده، چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شده است.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 423495
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا