هوش مصنوعی گوگل در برخی از آزمون‌ها فراتر از پزشک‌های انسانی ظاهر شد

هوش مصنوعی Med-Gemini گوگل پیشرفت بسیار زیادی داشته و عملکرد آن در برخی معیارها حتی از پزشکان انسانی بهتر شده است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، هوش مصنوعی پزشکی گوگل با نام Med-Gemini، عملکرد خیره‌کننده‌ای در تشخیص بیماری و درک پرونده‌های پزشکی پیچیده داشته و اخیراً توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این هوش مصنوعی نه‌تنها از سایر مدل‌های مطرح مثل GPT-4 بلکه در برخی معیارها حتی از پزشکان واقعی نیز عملکرد بهتری از خود نشان داد.

طبق تحقیق منتشرشده در سایت Arxiv،‌ هوش مصنوعی Med-Gemini می‌تواند اطلاعات را از منابع مختلف ازجمله متن‌های پزشکی، تصاویر و حتی جست‌وجوهای وب تحلیل کند. این قابلیت به هوش مصنوعی گوگل اجازه می‌دهد دقت تشخیص بسیار بالایی داشته باشد و در نتیجه برنامه‌های درمانی بهتری پیشنهاد دهد.

بررسی پرونده‌های الکترونیکی پزشکی که معمولاً حجیم هستند، برای Med-Gemini بسیار آسان است. این هوش مصنوعی می‌تواند با سرعت بسیار بالا حجم عظیمی از داده‌های پزشکی را غربال، جزئیات کلیدی را شناسایی و در نهایت در زمان پزشکان صرفه‌جویی کند.

اطلاعات پزشکی را به شکلی واضح بیان کند

Med-Gemini می‌تواند با بیماران و پزشکان گفتگوهای طبیعی داشته باشد، به سؤالات پاسخ دهد و اطلاعات پزشکی را به شکلی واضح بیان کند. با این تفاسیر، می‌توان آینده‌ای را تصور کرد که در آن هوش مصنوعی در تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری‌ها به پزشکان کمک می‌کند و دید بهتری به بیماران ارائه می‌دهد.

شکوفه عزیزی، محقق ایرانی واحد DeepMind گوگل که طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از مقالاتش در معتبرترین مجلات عملی جهان منتشر شده‌اند، با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) گفت: «برای معرفی ویژگی‌های جدید Med-Gemini بسیار هیجان‌زده‌ایم. تحقیقات جدید بر اساس سه مدل جدید انجام شدند که از مدل زبانی بزرگ Gemini 1.5 بهره می‌برند. Gemini 1.5 می‌تواند تصاویر پزشکی دوبعدی و برای اولین‌بار اسکن‌های سه‌بعدی رادیولوژی را مدیریت و درصد خطر ژنومی را محاسبه کند.»

منبع: زومیت

دانش و فناوری
شناسه : 423978
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا