واردات خودرو؛ تامین منافع مردم یا خودروسازان؟

جلال رشیدی کوچی نماینده منتقد دولت در مجلس یازدهم و ردصلاحیت شده انتخابات مجلس دوازدهم که با ماجرای صیانت و واردات خودرو شناخته شد، می‌گوید که واردات خودروی کارکرده مخالفین جدی در دولت دارد اما مهم نیست چون قانون است و دولت ملزم به اجرای قانون.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، رشیدی کوچی بر واردات خودرو تاکید دارد. او اعلام می‌کند: واردات لزوما و اجبارا باید انجام شود. چون خودروساز ما توان تامین نیاز داخل را ندارد. مردم هم آگاه شدند. بنابراین واردات انجام خواهد شد. اما اینکه دولت تمام تلاشش را کند که واردات به نفع مردم انجام نشود و به نفع خودروسازان و یا قطعه‌سازان انجام شود؛ آن بحث دیگری است.

این نماینده منتقد دولت معتقد به سوال از رییس جمهور است. رشیدی کوچی عنوان می‌کند که اگر فرصت داشتم برای واردات خودروی کارکرده حتما سوال از رییس جمهور را کلید می‌زدم. رشیدی کوچی در بخشی از این گفت‌و‌گو در پاسخ به سوالی که به سرنوشت طرح صیانت اشاره داشت، می‌گوید که طرح صیانت با پیگیری‌هایی که در مجلس انجام شد، به نتیجه نرسید. اما اتفاقاتی که افتاد فضا را برای اخذ تصمیمات خاص در حوزه فیلترینگ باز گذاشت. متاسفانه علیرغم اینکه آقای رئیسی چندین بار تاکید کردند که بعد از آرام شدن فضا ما فیلترینگ را بر می‌داریم. شبکه‌های اجتماعی را مجدد فعال می‌کنیم، اما دیدیم که این اتفاق نیفتاد.

او وقتی حرف از اقتصاد می‌شود معتقد به تغییر رویکردها است. او می‌گوید در حوزه اقتصاد اگر می‌خواهیم موفق شویم باید به معنی واقعی کلمه، بخش خصوصی اقتصاد را اداره کند. دولت نظارت کند نه آنکه دولت دخالت کند یا از ابزارهایی که در اختیارش است برای تحمیل نظراتش به بخش خصوصی استفاده کند.

رشیدی کوچی نسبت به دخالت دولت در اقتصاد انتقاد دارد. او اعلام می‌کند که دولت دخالت و تصدی‌گری‌اش را به اسم نظارت بر بخش خصوصی تحمیل نکند. دولت باید اجازه دهد بخش خصوصی خودش کار خودش را کند.

اکوایران

خودرو
شناسه : 424224
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا