این افراد وام ۳۰۰ میلیون تومانی می‌گیرند

وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهرها به غیر از کلان‌شهرها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود ۱۸درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، وام ودیعه مسکن به‌طور معمول با ۱۸ تا ۲۳درصد سود پرداخت می‌شود. البته برای اینکه زیاد هم به دریافت فوری وام مسکن امیدوار نباشید، باید بگوییم که بیش از یک میلیون نفر، همین حالا هم در صف انتظار دریافت وام ودیعه مسکن هستند و مشخص نیست چه زمانی می‌توانند وام دریافت کنند.

اینجا به چند سوال درمورد وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳ پاسخ داده‌ایم:

سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟

شورای پول و اعتبار قرار است نرخ سود وام ودیعه مسکن را تعیین کند. پیش از این صحبت‌هایی وجود داشت که نرخ سود چنین وامی از ۲۳ به ۱۸درصد کاهش پیدا کند؛ اما هنوز هم دقیقا مشخص نیست که این نرخ چقدر خواهد بود!

تهرانی‌ها چقدر وام ودیعه مسکن دریافت می‌کنند؟

ساکنان پایتخت، می‌توانند امسال هم مانند سال قبل، ۲۰۰میلیون تومان ودیعه مسکن بگیرند. البته با این پول در اغلب نقاط شهر نمی‌شود خانه رهن کرد اما با پرداخت به‌طور متوسط هشت تا ۱۲میلیون تومان به‌عنوان اجاره، احتمالا بتوانید یک خانه معقول اما کوچک را در پایتخت اجاره کنید. حالا اگر نرخ سود در نهایت ۱۸درصد باشد، دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن، باید ماهی پنج‌میلیون و ۷۸هزار و ۶۸۵تومان قسط به بانک پرداخت کنند و در نهایت ۱۰۴میلیون و ۷۲۱هزار و ۱۲۹تومان به‌عنوان سود به بانک پس بدهند. اما با سود ۲۳درصد، مبلغ ماهیانه اقساط وام ۲۰۰میلیون تومانی پنج میلیون و ۶۳۸هزار و۹۴۷تومان می‌شود که بعد از پنج سال شما، ۱۳۸میلیون و ۲۸۵هزار و ۶۵۳تومان به‌عنوان سود به بانک پرداخت می‌کنید.

مبلغ وام ودیعه مسکن در شهرهای بزرگ چقدر است؟

وام ودیعه مسکن برای مستاجرانی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه، مبلغ ۷۰میلیون تومان بود. اما الان این وام افزایش ۸۰میلیونی داشته و به ۱۵۰میلیون تومان رسیده است. دوره بازپرداخت وام هم ۶۰ماهه است. اقساط ماهیانه وام ودیعه مسکن برای افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، به‌طور حدودی سه‌میلیون و ۸۰۹هزار تومان است. در مجموع اگر در کلان‌شهرها موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شوید، در نهایت باید ۲۲۸میلیون و ۵۴۰هزار تومان پول به بانک پس بدهید و در واقع، ۷۸میلیون و ۵۴۰هزارو ۸۴۷تومان سود پرداخت می‌کنید. البته اگر میزان سود وام مانند سابق ۲۳درصد باشد، اقساط ماهیانه برایتان چهار میلیون و ۲۲۸هزار و ۵۷۱تومان تمام می‌شود.

وام ودیعه مسکن برای شهرهای کوچک چقدر است؟

وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهرها به غیر از کلان‌شهرها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود ۱۸درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است. جمع کل اقساط آن‌ها ۱۵۲میلیون و ۳۶۰هزار تومان و سود کل وام هم حدود ۵۲میلیون و ۳۶۰هزار تومان تمام خواهد شد. در صورتی‌که قرار باشد این وام با سود ۲۳درصد پرداخت شود، اهالی شهرهای کوچک باید ماهی دو میلیون و ۸۱۹هزار و ۴۷تومان قسط بدهند و در نهایت ۱۶۹میلیون و ۱۴۲هزار و ۸۲۷تومان به بانک پس بدهند که از این مبلغ ۶۹میلیون و ۱۴۲هزار و ۸۲۷تومان سود بانکی است.

وام ودیعه مسکن روستانشین‌ها چقدر است؟

از سال گذشته و با موافقت دولت وام ودیعه مسکن به روستاییان هم تعلق گرفت. آن‌ها می‌توانند امسال هم مثل سال قبل ۴۰میلیون تومان برای پیش‌پرداخت مسکن از بانک وام دریافت کنند. اگر قرار باشد فردی که در روستا ساکن است، این میزان از وام را دریافت کند، ماهیانه باید حدود یک‌میلیون و ۱۵هزار تومان کنار بگذارد. جمع کل اقساط او هم حدود ۶۰میلیون و ۹۴۴هزار تومان و سود کل وام هم ۲۰میلیون و ۹۴۴هزار تومان می‌شود. اگر این وام سود ۲۳درصد داشته باشد، روستاییان باید ماهیانه یک میلیون و ۱۲۷هزار و ۱۹تومان قسط بدهند و در نهایت به جای ۴۰میلیون تومان که گرفته بودند، ۶۷میلیون و ۶۵۷هزار و ۱۳۱تومان پس بدهند که از این مبلغ ۲۷میلیون و ۶۵۷ هزار و ۱۳۱ تومان سود است.

چه کسانی وام ۳۰۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

وام ودیعه مسکن طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی، ۳۰۰ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه به خانوارهایی که از شرایط لازم برخوردارند، داده می‌شود. این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند. مبلغ هر قسط این وام پنج میلیون و ۴۵۴هزار و ۵۴۵تومان می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

 

بانک و بیمه
شناسه : 424281
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا