هواشناسی تهران؛ بارش رگبار باران و وزش باد خیلی شدید

اداره کل هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از پیش از ظهر دوشنبه تا پایان ظهر سه شنبه (۲۴ تا ۲۵ اردیبهشت) بارش باران، گاهی رگبار شدید، رعد و برق، گاهی وزش باد خیلی شدید، در بعضی نقاط بارش تگرگ به‌ویژه در نیمه شمالی و مناطق غربی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار شدید باران و وزش باد خیلی شدید در برخی از ساعات هشدار داد.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ، گاهی وزش باد خیلی شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی نواحی غربی و ارتفاعات، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد خودرو‌ها به‌ویژه در مسیر‌های کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به قله‌ها، اجتناب از چرای دام در مناطق کوهستانی، اعلام هشدار به بهره‌برداران منابع طبیعی، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیما‌های سبک، مهار سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی مد نظر قرار گیرد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ایسنا

عمومی
شناسه : 424624
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا