امسال کشور در تولید مرغ به خودکفایی می رسد

در سال گذشته یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد مرغداری کشور انجام شده است و در سال ۱۴۰۳ کشور در تولید مرغ به خودکفایی پایدار می رسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محمد ابراهیم حسن نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی. در امور تولیدات دامی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد مرغداری کشور انجام شده است. تاکید کرد که در سال ۱۴۰۳ کشور در تولید مرغ به خودکفایی پایدار می رسد.

وی تصریح کرد که برنامه ریزی شده است که با افزایش تولید مرغ ذخایر استراتژیک کشور از محل تولید داخل انجام شود. و مازاد تولید هم به کشورهای دیگر صادر شود. به گفته این مسئول از ابتدای سال ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار تن مرغ به کشورهای دیگر صادر شده است. و تولید مرغ هم از ۲.۶ میلیون تن عبور کرده است.

وی وضعیت تولید تخم مرغ کشور را بیش از نیاز کشور عنوان کرد. و گفت که در سال گذشته با تولید یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن تخم مرغ در کشور ۱۳۹ هزار تن هم به کشورهای دیگر صادر شد.

افزایش تولید تخم مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود. که برنامه ریزی شده است که امسال با افزایش تولید تخم مرغ میزان صادرات به ۱۶۰ هزار تن برسد.

ابراهیم نژاد گفت که کشور با تولید ۱۱.۵ میلیون تن شیر در تولید انواع محصولات لبنی خودکفا است، سال گذشته ۹۵ هزار تن پنیر و ۱۳ هزار تن کره به کشورهای دیگر صادر شد.وی ادامه داد همچنین با تولید بیش از ۱۸۵ هزار تن شیر خشک حدود ۹۵ هزار تن از این محصول صادر شد.

ابراهیم نژاد معادل این محصولات لبنی صادراتی را ۲ میلیون تن شیر عنوان کرد.

منبع: تسنیم

کشاورزی

شناسه : 425474
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا