آخرین اخبار از حادثه بالگرد حامل رییس‌ جمهور

درپی انتشار اخباری مبنی بر وقوع حادثه برای یکی از بالگردهای کاروان همراه رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های امدادی و جستجو به محل خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، بابک محمودی در این‌باره گفت: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و … به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

محمودی با بیان اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم، گفت:‌ گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان در محدوده کلیبر و ورزقان اظهار کرد: پهپادهای امدادی هلال احمر به محل سانحه اعزام شده‌اند.

وی گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی، در حال حاضر اطلاعات جدیدی در دسترس نیست و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

احمد وحیدی وزیر کشور طی گفت‌وگویی درباره سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی گفت: امروز افتتاح سد قیز قلعه‌سی را با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان داشتیم و بعد از آن، رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌شود.

وی افزود: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند ولی با توجه به مه‌آلود بودن و نامناسب بودن منطقه، ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند.

وحیدی گفت: با همراهان رئیس‌جمهور ارتباط داشته‌ایم ولی چون منطقه پیچیده است، مقداری ارتباطات سخت است و منتظریم گروه‌های امدادی به منطقه حادثه و نشست بالگرد برسند و به ما اطلاعات بدهند.

محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد

محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند.

منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و همین مساله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

امکان امداد هوایی وجود ندارد

سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.

بابک یکتاپرست عصر یکشنبه درباره آخرین وضعیت اعزام تیم های امدادی به ورزقان در آذربایجان شرقی اظهار داشت: از زمان اعلتم‌وقوع سانحه تیم های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک به محل اعزام شدند و اکنون در محل اعلام حادثه حضور دارند.

وی افزود: ۸ دستگاه آمبولانس به ورزقان اعزام شده است

یکتاپرست اظهار داشت: یک بالگرد اورژانس هم برای امدادرسانی اعزام شده بود که به دلیل مه شدید نتوانست در منطقه فرود بیاید و مجبور به بازگشت شد.

وی ادامه داد: امدادگران اورژانس نیز به صورت زمینی در حال جست و جو و یافتن محل حادثه هستند ولی هنوز موفق نشده اند.

یکتاپرست خاطر نشان کرد: مه در منطقه به قدری شدید است که میدان دید را کاهش داده است.

احمد وحیدی وزیر کشور در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

وی گفت‌وگویی در تشریح جزئیاتی از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور اعلام کرد: همانگونه که مستحضر هستید با افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان اتفاق افتاد، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماسی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

خبر شهادت برخی از همراهان رئیس‌جمهور مورد تایید نیست

در پی سانحه برای هلیکوپتر رئیس‌جمهور، برخی منابع از شهادت همران رئیس‌جمهور خبر می‌دهند که این خبر مورد تایید نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اخباری را که به نقل از ایسنا درباره شهادت همراهان رئیس‌جمهور منتشر می‌شود را تایید نمی‌کند.

تا لحظه انتشار این خبر هیچ منبع رسمی درباره جزئیات این حادثه خبری را تایید نکرده است.

بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

دید افقی کمتر از ۵ متر است

گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.

خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند: جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از ۵ متر است.

باران نیز در منطقه در حال باریدن است.

منطقۀ مورد جست‌وجو کوهستانی و جنگلی است و همین مسئله سرعت عملیات جست‌وجو را کند کرده است.

کلیه امکانات درمانی در محل مستقر شده

بهرام عین اللهی در خصوص آخرین اقدامات برای جست و جو در محل حادثه بالگرد رییس جمهور، اظهارکرد: همه نیروهای امدادی درحال جست و جو هستند، اما منطقه به شدت مه آلود بوده و امکان جست و جو دشوار است.

وی افزود: کلیه امکانات درمانی اعم از آمبولانس، پزشک، متخصص طب اورژانس و سایر تجهیزات درمانی در محل مستقر شده تا به محض پیدا شدن بالگرد آسیب دیدگان، اقدامات لازم انجام شود.

توقف جستجوی هوایی در محل سانحه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور،از توقف جستجوی هوایی در محل سانحه بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور متاسفانه به دلیل مه شدید در منطقه، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود و برای همین، تعداد ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

واکنش اتحادیه اروپا به سانحه بالگرد رییس‌جمهور ایران

«شارل میشل» رییس شورای اروپا در واکنش به گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک این وضعیت را رصد می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که رییس شورای اروپا گفت: اتحادیه اروپا از نزدیک، وضعیت سانحه بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کند.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

آماده‌باش کامل پلیس در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

سردار سعید منتظرالمهدی در این باره گفت: به محض اعلام وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهورری و تیم همراه، نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور حاضر شدند.

وی ادامه داد: همچنین سگ‌های آموزش دیده در منطقه احتمالی سانحه هلی کوپتر رییس جمهوری مستقر هستند و عملیات جستجو را آغاز کرده‌اند.

بارش باران در منطقه‌ سانحه بالگرد رییسی

حبیب عبدلی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای منطقه‌ی سانحه‌ی بالگرد حامل رئیس جمهور در ورزقان، اظهار کرد: سامانه بارشی در منطقه حاکم است و تا فردا شب شاهد بارش در آن منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی از روز گذشته برای این منطقه هشدار نارنجی صادر کرده و بارش‌ها در این منطقه تا سه روز آتی نیز ادامه خواهد داشت.

منصوری: میزان سختی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور بالا نبوده است

محسن منصوری در گفت‌وگویی با اشاره به جزئیات وقوع سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش اظهار کرد: امروز از ساعت ۸ صبح رئیس‌جمهوری در استان آذربایجان شرقی برای افتتاح سد قلعه قیز حضور داشت و پس از پایان این مراسم حوالی ساعت یک برای یک پروژه نفتی عازم تبریز شدند.

وی افزود: سه پرواز از محل سد به سمت تبریز حرکت می‌کنند که تقریباً نیم ساعت بعد از پرواز و حوالی ساعت یک و نیم ظهر ارتباط هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهوری با دو هلیکوپتر دیگر قطع می‌شود. در همان لحظه آن دو هلیکوپتر منطقه را بازدید می‌کنند و تا حدود یک ربع الی ۲۰ دقیقه عملیات جست‌وجو را مستقیم انجام می‌دهند اما به دلیل شرایط جوی و افزایش مه مجبور به فرود اضطراری می‌شوند.

منصوری افزود: از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری این است با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.

تداوم وضعیت بد آب و هوا در محل سقوط بالگرد رییس جمهور

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور، گفت: هم‌اکنون نزدیک ترین ایستگاه هواشناسی به منطقه حادثه بالگرد رئیس جمهوری استان «کلیبر» و «اهر» است که بارش باران همراه با تشدید مه‌آلودگی را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: همچنین در آذربایجان شرقی رگبار باران وجود دارد البته رگبار باران و مه‌آلودگی هوا تا صبح فردا تداوم و تشدید خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون نزدیک‌ترین ایستگاه هواشناسی در منطقه «ورزقان»، ده درجه است که قطعاً تداوم کاهش دما نیز تا فردا ادامه پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های هواشناسی نزدیک به منطقه ذکر شده، «کلیبر» با تداوم و شدت مه‌گرفتگی و بارش هم‌اکنون دید ۶۰۰ متری را دارد.

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی تصریح کرد: ۳۰ درصد نیروهای نظامی در منطقه حضور دارند و بیش از این دیگر گنجایش حضور نیرو نیست.

سگ‌های زنده‌یاب از تهران به محدوده حادثه بالگرد اعزام شدند

طی تماس تلفنی دبیرکل هلال احمر با مسؤولان هلال احمر تهران قرار شده تا سگ‌های زنده یاب همراه با مربیان آنها از تهران به محل حادثه اعزام شوند.

درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد: ایران از طریق وزارت خارجه درخواست بالگرد جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت که اعزام شد.

این سازمان در ادامه گفت: ۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم AFAD ما برای رسیدن به منطقه حرکت کردند.

سازمان مدیریت بحران ترکیه افزود: علاوه بر این، پرسنل جستجو و نجات کوهنوردان ما متشکل از ۱۵ نفر از آنکارا، دیاربکر و قونیه در حالت آماده باش هستند. تحولات را دنبال می‌کنیم.

هنوز خبر جدیدی از بالگرد رئیس‌جمهور و سرنشینان آن نیست

هنوز خبر جدیدی از بالگرد و سرنشینان آن نیست. اما عملیات تجسس توسط تیم های امدادی علیرغم برودت هوا همچنان با قوت ادامه دارد.

 

سیاسی

شناسه : 426239
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا