آخرین قیمت شکر اعلام شد

قیمت جدید شکر «بسته‌بندی، فله و وارداتی» به دنبال تصمیمات ستاد تنظیم بازار و ابلاغ مصوبه کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، بر اساس این مصوبه، قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه شده بسته‌بندی یک کیلویی برای مصرف‌کننده نهایی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر در این مصوبه قیمت هر کیلوگرم شکر خام وارداتی، تحویل بنادر ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. براساس مصوبه جدید قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه شده .(سفید) در کارخانه و انبار ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه در نظر گرفته شده است. قیمت شکر سفید فله نیز برای مصرف‌کننده ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. براساس اعلام ستاد تنظیم بازار در قیمت‌های جدید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها لحاظ شده است.

اوایل اردیبهشت‌ماه وزارت جهاد کشاورزی افزایش نرخ جدید شکر فله تصفیه شده. را به افزایش ۴۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام نسبت داد. افزایشی که رشد قیمت شکر کیلویی را به همراه داشت.

پیش از این قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانجات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با یک درصد ارزش افزوده با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار بنکداران مواد غذایی قرار می‌گرفت و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسید.

منبع: اکوایران

کشاورزی

شناسه : 426253
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا